Икономиката на Китай може и да се клати от колеблив растеж и колапс на големи строителни предприемачи, но една индустрия продължава да се развива все по-силно.
Китай е световен лидер в производството на електрически превозни средства с 64% от общото производство и 59% от глобалните продажби на електромобили през 2022 г., според Световния икономически форум.
Един от най-големите производители на електромобили, подкрепяната от Уорън Бъфет компания BYD, изглежда ще свали позицията на Tesla като най-продаваната марка електрически автомобили в света.
Източник: BYD
BYD продаде само 3000 електромобила по-малко от компанията на Илон Мъск през трите месеца до 30 септември, съобщава Business Insider.
Анализаторите казват, че е много вероятно китайската компания да изпревари Tesla, когато данните за четвъртото тримесечие бъдат публикувани някъде в началото на януари.
Tesla продава само четири автомобила - седаните Model S и Model 3 и SUV моделите X и Y, като нито един от тях не е точно евтин или достъпен, тъй като цените варират между 40 000 и 100 000 долара.
Източник: BYD
За разлика от тях BYD се фокусира върху достъпността, което й помага да печели по-широк кръг от клиенти и да насърчи ново поколение EV шофьори.
Моделът Seagull, който BYD пусна на пазара с много шум на автомобилното изложение в Шанхай тази година, струва едва около $10 000 и е четвъртият най-продаван EV в Китай, според Autovista24.
Моделите Song, Qin Plus, Dolphin, Yuan Plus и Han на BYD също присъстват в топ 10 на най-продаваните електромобили в страната.
Източник: BYD
Единствената Tesla в този списък е Model Y.
Tesla е продала 1.3 милиона коли по целия свят миналата година, а Мъск казва, че иска това число да достигне 20 милиона до 2030 г.
Това би било възможно, само ако Tesla предложи по-достъпни варианти на клиентите си, смятат китайците.