Част от показаните от "Мерцедес" технологии в концептуалната разработка F700 ще бъдат интегрирани в новата S-класа, която ще се задвижва от 6, 8 и 12-цилиндрови двигатели със и без турбо компресори.

Възможно е лимузината да се предлага и с четирицилиндровия DiesOtto, който беше демонстриран с F700. 1.8-литровият агрегат се нуждае от едва 5.3 литра, за да измине 100 километра, като ускорението до 100 км/ч става за 7.5 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч.

Сходство между двата автомобила се открива и във външния вид, съдейки по разпространените снимки.

Вероятно S-класата ще се задвижва и от хибриден двигател, като представения във Франкфурт модел S300 Bluetec Hybrid с мощност 224 к.с., максимален въртящ момент от 560 Нм. и разход от 5.3 литра на 100 км.

Ниският разход на гориво е постижим благодарение на намаляване на размера на цилиндрите и общия работен обем на мотора, директното впръскване на горивото, променливия ход на клапаните, прецизното подготвяне на горивната смес и нейното пълно изгаряне, и компютърния контрол, естествено.