Неотдавна Марк Зукърбърг определи метавселената и виртуалната реалност като бъдещето на компютрите и интернет като цяло. 

Meta и как ще изглежда метавселената

Ето как ще изглежда метавселената според Meta

Реалността става разтегливо понятие

Също като в дот-ком ерата, технологичните гиганти влизат в гореща надпревара за полагането на основите на дигиталната вселена и задаването на посока за развитието й. 

Според шефа на Facebook основните играчи в овладяването на метавселената са два - Meta и Apple. 

Снимка 570583

Източник: GettyImages

Това става ясно от изтекли записи от общофирмена среща на Meta, до които са се добрали от The Verge. 

Според Зукърбърг съревнованието между двата гиганта не е базирано само на това коя от двете компании ще пусне по-добри VR очила, а обхваща цялостната философия за същността на метавселената. 

Зук разграничава неговата Meta от Apple с това, че последната базира визията си за дигиталния свят на затворена и ограничена до екосистемата на Apple вселена. 

Снимка 570586

Източник: iStock

Meta, от друга страна, има за цел да превърне VR света във флуидно и свързано преживяване, в което принос могат и трябва да имат най-различни технологични компании. 

Дигиталните притежания на потребителите не трябва да са ограничени само до една платформа, смята Марк Зукърбърг.

В речта си пред служителите на Meta той прави сравнение с Windows и Mac OS, акцентирайки върху това, че отворената система на Windows се е превърнала в общоприет стандарт, а тази на Apple е останала по-изолирана. 

Снимка 576709

Източник: Apple

Все пак милиардерът отчита, че Apple е успяла да се наложи по-ефективно на мобилния пазар в сравнение с Google и нейния Android, въпреки ограниченията на iOS. 

Философията на Apple обаче не е подходяща в контекста на метавселената, смята Зукърбърг, и това дава на Meta превес в надпреварата.

Apple, Meta, Samsung, microLED екраните и AR/VR очилата

Какво свързва Apple, Meta и Samsung

Всичко е бизнес

Изходът от двубоя между Meta и Apple за доминация на метавселената, казва Зук, е в състояние да определи не само разпределението на пазара, но и бъдещето на целия интернет.