Apple и Meta са в нестабилни взаимоотношения, още преди Apple да “пореже” бизнеса на Facebook с внедряването на опции за ограничаване на данните, които приложението събира от потребителите на iPhone.
Samsung и Apple пък от години са в ожесточена борба за доминация на пазара на смартфони и е трудно да предположим, че има нещо общо, което свързва трите компании.
В случая обаче говорим за бизнес и много пари, а това означава, че някои детайли могат да бъдат пренебрегнати.
Източник: iStock
Оказва се, че и Apple, и Мета, и Samsung Electronics са подали заявки към дъщерната компания на корейския гигант Samsung Display за разработката и доставката на microOLED екрани, специално предназначени за AR/VR очила.
В схемата се намесва и четвърти играч в лицето на компанията LG Display, която има договорки за същата технология с Apple, пише 9To5Mac.
Неотдавна Samsung не се фокусираше върху инвестиции в развитието на microOLED, тъй като се смяташе, че технологията е с твърде ниска рентабилност.
Източник: iStock
Оказва се обаче, че най-големите имена в индустрията имат нужда от нея и курсът на Samsung най-вероятно ще се промени, особено при конкурентно присъствие и от страна на LG.
Всеобщото очакване е, че AR/VR oчилата имат потенциала да заместят смартфоните и дори компютрите, което прави нишата изключително атрактивна от бизнес гледна точка.
Източник: RendersByIan
Плюсовете на microOLED панелите пък са, че предоставят изключително високо качество на картината откъм резолюция, цветове и яркост, и се нуждаят от по-малко енергия.
Очакваме да видим очилата на Аpple още догодина, но засега не знаем точно какви са плановете на Meta и Samsung относно техните модели.