Хората все повече си правят пластични операции, с които да изглеждат по-скоро като свои подобрени филтрирани версии, отколкото като известни личности, твърди британски козметичен лекар.

Филтрите в социални мрежи като Snapchat и Instagram ни позволяват да променяме външния вид на снимките, например чрез изглаждане на кожата, промяна на формата на лицето, очите, устните и т.н.

Според специалисти, филтрите довеждат до увеличаване на броя на жените, които се обръщат към пластични хирурзи и искат операция, за да изглеждат като филтриран вариант на тях самите.

Снимка 338795

Източник: iStock

Д-р Ешо, козметичен лекар в клиниката Esho, нарича феномена "снапчат дисморфия".

"Преди пациентите влизаха в клиниките със снимки на знаменитости или модели, които се възхищават и искаха да изглеждат като тях", обяснява д-р Ешо и споделя, че неговата клиника има строг консултационен процес, който оценява пригодността на пациента за лечение.

Никога не правят процедурата и на същия ден - за да позволят на пациента да се "охлади" и наистина да помисли за своя избор.

Снимка 338796

Източник: iStock

Д-р Ешо споделя, че това е изключително важно, тъй като мнозина се поддават на импулса. По време на консултацията е от ключово значение да се търсят причини, които да показват някакво съществено нарушение на симптомите на тялото, където възгледите на пациента за вида му и очакваният резултат от лечението, са напълно нереалистични.

Козметичният лекар твърди, че социалните медии разширяват и ускоряват новата тенденция при пластичните операции, която до голяма степен се основава на броя харесвания и последователи.