Преди повече от година по време на F8 конференцията Марк Зукърбърг обяви, че Facebook ще се сдобие с Clear History услуга, чрез която потребителите ще могат да заличат информацията, която социалната мрежа пази за тях.
Тази седмица компанията обяви, че услугата вече е активна в някои държави по света, но веднага стана ясно, че Clear History всъщност има различен ефект от първоначално обявения.
Както знаем от известно време, Facebook следи поведението ни в интернет, независимо дали имаме профил в мрежата.
Това се случва посредством бутоните за харесване и споделяне, които вече са част от почти всеки един уебсайт в интернет.
Наличието на тези бутони в дадена уеб страница означава, че Facebook получава данни за това какво гледаме и върху какво кликваме във въпросната страница.
Тук идва и ролята на Clear History.
Източник: Facebook
При активиране на новата услуга, профилът ни във Facebook бива "откачен" от поведението ни в други уебсайтове и информацията за поведението ни в тях вече не се асоциира с профила ни във Facebook.
По никакъв начин обаче не се осъществява чистка на данните ни, както предполага и названието на самата услуга.
Нещо повече - от Facebook казват, че изтриването на данните ни би било твърде трудно и няма гаранция, че всичките ни данни ще бъдат елиминирани от сървърите на компанията.
Оправданието звучи меко казано нелепо, имайки предвид финансовите и човешките ресурси, с които разполага една от най-влиятелните компании в света.