Стрес, недоспиване, алкохол - това са само малка част от факторите, които оказват влияние на либидото ни. Всички сме чували за синьото хапче и за храни в ролята на афродизиаци, а желанието за секс може да се влияе и от недостига на някои хранителни вещества, което е трудно да свържем с интимния си живот. Но ето каква всъщност е зависимостта.

Витамини от групата В

Дефицитът им води до загуба на енергия, оттам и на желание за секс. За да се преборим с него, можем да приемаме витамините като хранителна добавка, но и да ядем повече пилешко, говеждо, яйца и зеленолистни зеленчуци.

Снимка 402350

Източник: iStock

Антиоксиданти

Те подкрепят естественото производство на енергия и хормони в организма. Затова и са важни за либидото. Витамините А и Е например са сред най-важните антиоксиданти, които ни зареждат с енергия и подобряват кръвообращението. Можем да ги намерим в плодове, зеленчуци, ядки и зърнени храни.

Цинк

Неговият дефицит също може да доведе до разочарования в леглото. Именно заради високото си съдържание на цинк, стридите се славят като едни от най-мощните афродизиаци.

Снимка 402341

Източник: iStock

Селен

Това вещество е важно за кръвообращението, а и подобрява плодовитостта, стимулирайки движението на сперматозоидите. Намираме го в ядките, телешкото, пълнозърнестите храни и рибата тон. Ако не ги консумираме достатъчно често, можем да го приемаме и като хранителна добавка, но без да прекаляваме.

Л-аргинин

Ползите от него са предимно за жените. Учените твърдят, че това вещество увеличава притока на кръв към интимните зони, а оттам увеличава и удоволствието. 

Високите токчета, сънят, водата и как да подобрим сексуалния си живот

Какво пречи на страхотния ни секс

И какво общо имат високите токчета

Омега 3 мастни киселини

Те също подобряват циркулацията на кръвта, което е важно, за да настъпи възбуда. Борят се и с депресивните състояния, които са взаимно изключващи се с желанието за секс, пише Reader's Digest.