За изминалата година Netflix похарчи главозамайващите 12.04 милиарда долара за създаването на оригинални продукции.
Със сигурност парите са си заслужавали, защото видяхме много качествени филми и сериали. А това си беше сериозно увеличение на инвестициите в сравнение с 2017 г., когато стрийминг платформата похарчи 8.9 милиарда долара.
Анализатори от Уолстрийт обаче предричат, че тази сума ще набъбне още. Според тях за 2019 г. Netflix ще похарчи 15 милиарда долара за оригинално съдържание.
Това ни отвя главите, но, изглежда, не е всичко, което сме видели. Прогнозите за 2020 г. са компанията да вложи 17.8 милиарда долара в нови филми, сериали и предавания, пише Variety.
Причината за нарастването на инвестициите на Netflix е заплахата, която се задава в лицето на Disney+ (стрийминг платформата на Disney, която се очаква да бъде пусната в края на 2019 г.), стрийминг платформите на WarnerMedia и NBCUniversal.
Update: This number is now more than 80 million. Congratulations to my HEROES, Sandra Bullock and Susanne Bier https://t.co/yNCTSuZoKb
— Netflix Film (@NetflixFilm) 17 януари 2019 г.
Но не може да се отрече, че Netflix има известна преднина пред настоящите (HBO и Hulu) и бъдещите си конкуренти.
Пример за това са твърденията на Netflix, че Bird Box със Сандра Бълок е бил гледан от 80 милиона потребители за първия месец от пускането на филма в платформата им, което показва сериозен интерес от страна на хората към продукциите им.
Да не говорим, че платените им абонати не са никак малко.