Маркетинговата кампания на "Дисни" даде резултат - само за няколко месеца продажбите в САЩ на играчки от "Междузвездни войни" са надхвърлили 700 милиона долара.

Седмият епизод от култовата космическа сага "Междузвездни войни: Силата се пробужда" излезе на екран в САЩ на 18 декември миналата година. Три месеца по-рано - на 4 септември, след масирана маркетингова кампания, "Дисни" представи новите продукти, свързани с дългоочакваното продължение.

От маркетинговата компания отчитат, че продажбите на артикули като светлинния меч на новия злодей Кайло Рен, копия на симпатичния нов дроид БиБи-Ейт и модели на култовия кораб "Хилядолетния сокол" са по-големи от комбинираните продажби на играчки, свързани с популярни франчайз продукции като "Джурасик свят", "Миньоните" и "Отмъстителите".

Начело с продажбите на артикули, свързани с "Междузвездни войни", приходите от пазара на играчки в САЩ през 2015 г. възлизат на 19,4 милиарда долара и са с 6,7 процента по-големи спрямо предходната година. От компания "Дисни" съобщават, че вече зареждат магазините си, както и на тези на лицензирани търговци като "Хасбро" и "Марвел", с нови играчки и колекционерски принадлежности, свързани с "Междузвездни войни".

В много нови продукти вече фигурира главната героиня Рей. От "Дисни" поясниха, че първоначалното отсъствие на Рей е свързано с желанието на компанията да опази ключови аспекти от сюжета на дългоочаквания седми епизод. След излизането на филма на екран продажбите на продукти, свързани с Рей, обаче са се продавали три пъти по-бързо, отколкото играчките на други персонажи от "Междузвездни войни: Силата се пробужда".