Всички харесваме историите за крадци. В тях има престъпление, интрига, смелост, преследване и поне една хубава кола. Все пак крадците трябва да избягат с нещо, заедно с плячката си.

Тест Драйв, Renault Arkana и защо да имаш три двигателя е важно

Renault Arkana: защо да имаш три двигателя е важно

Джип със спортна стилистика и сложна система за задвижване

В тази връзка, ако сме решили да крадем например рамкирано маслено платно с размер 90х120 см, нямаме много опции. Колите, които могат да поберат толкова ценен товар и същевременно с това да изглеждат добре, не са никак много. Но ние имаме нещо предвид и то се казва Volkswagen Arteon Shooting Brake. 

Има стил, има класа, в черно изглежда като излязъл от гаража на Батман, в същото време е готов да свърши мръсната работа, без да му мигне окото. Изглежда лош, но не е натрапчив и умее да остава незабелязан. Без да сме колекционери на картини, го оценяваме по достойнство.

Снимка 539180

Източник: Volkswagen

Истинско пълноразмерно комби, което едновременно ни обсипва с технологии, дава ни ценна квадратура в багажника и на седалките и същевременно е готово на пробег до 800 км с едно зареждане. Доста далече от местопрестъплението ще успеем да изхвърлим труповете, защото освен картината, в багажника съвсем спокойно можем да поберем и вече покойните свидетели на обира. Поне ако сме разуми и изберем 2.0-литровия TDI турбодизелов двигател с 200 к.с., който ние успяхме да изпробваме.

Има и 4х4, което не го прави джип, но пък ни кара да се чувстваме по-спокойни и стабилизира колата в завой с висока скорост. Ако пък кражбата се случва зимата, 4Motion системата е направо задължителна, за да не попаднем в нелепата ситуация да търсим някой да ни бута, надявайки се, че няма да забележи какво превозваме.

VW Arteon Shooting Brake е от онези комбита, които променят представите. Защото, нека не се лъжем, малко са страните, в които комбитата са на почит. По-често те се свързват с лайфстайл, ангажиран с пренасяне на багаж, което не е особено елегантно занимание. Обаче в свят, в който човек постоянно е изправен пред нови и нови предизвикателства, да имаш комби като Arteon е благодат.

Снимка 539183

Източник: Volkswagen

Независимо дали сме от хората, които имат много ваканционни имоти, много деца или много хобита, с Arteon Shooting Brake няма да имаме проблем да поберем всичко. Натискаме копчето на дистанционното, багажникът се отваря автоматично, товарим набързо, натискаме още по-нахално същото копче, капакът се затваря и изчезваме.

2.0 TDI

Ако има нещо класическо в тази кола, това е двулитровият турбодизелов двигател. Той разполага с 200 конски сили и 400 Нм въртящ момент, които осигуряват много добро ускорение, без нищо драматично и плашещо.

В комбинация със системата за задвижване на четирите колела 4Motion и 7-степенната автоматична скоростна кутия можем да очакваме рязко и стабилно изстрелване от място, неусетно поддържане на значително по-висока от максималната скорост и привлекателен разход на гориво.

Снимка 539178

Източник: Volkswagen

Не бива да очакваме обаче агресивен звук от ауспуха, какъвто би отивал на мрачното и агресивно излъчване на колата. Не трябва да очакваме от тази кола и да ни накара да се правим на състезател - нейната цел далеч не е такава.

Тя иска да ни отведе бързо и отговорно много далеч, без да ни се налага да спираме дори за зареждане. Разходът на гориво от около 6 л/100 км и големият резервоар от 70 литра ще се погрижат за това.

Снимка 539181

Източник: Volkswagen

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

Модификация: Arteon Shooting Brake

Работен обем: 1968 куб.см.

Мощност: 200 к.с.

Въртящ момент: 400 Нм

Ускорение: 7.9 сек. до 100 км/ч

Максимална скорост: 233 км/ч

Среден разход на гориво: 5.9 л/100 км

Трансмисия: 7-степенна автоматична

Базова цена: 55 287 лв.

ДОМ: МАГИСТРАЛАТА

Всичко изброено дотук прави Arteon Shooting Brake чудесна магистрална кола за дълги пътувания за удоволствие или по работа. Гарантирано няма да усетим километрите, нито ще се уморим.

Седалките са с достатъчна странична опора и предлагат много възможности за регулиране, за да не се налага като пристигнем да търсите масажист в хотела. Настройваме си темпомата на 10 км/ч над ограничението и на средна дистанция до предната кола, пускаме си музика и просто се наслаждаваме на пътя или мислим стратегията си за бизнес преговорите, които ни очакват.

Снимка 539176

Източник: Volkswagen

Впрочем, съвсем спокойно можем да си наемем и шофьор, който да ви вози, защото на втория ред седалки има предостатъчно място за комфортно пътуване. И все пак така ще се лишим от удоволствието от шофирането.

Особено ни хареса комбинацията от тъчскрийн панели и физически бутони. Смятаме, че в Arteon Volkswagen са постигнали много добър баланс между двете. Единственото изключение е начинът, по който се увеличава и намалява температурата в купето. Тук става с приплъзване на пръста, което е малко изнервящо, защото трудно се уцелва желаната температура, особено в движение по неравен път.

Снимка 539177

Източник: Volkswagen

Може да: превози няколко трупа, което е добре

Не може да: мине за градска кола

Липсва му: малко пипер в рецептата

И в тази връзка автоматичната скоростна кутия е задължителна за тази кола. Още повече, че тук говорим за класическото DSG на Volkswagen, което продължава да сменя предавките все така неусетно. А и няма да ни отива да сменяте скоростите ръчно. Твърде плебейско е.

Иначе купето е доста голямо за центъра на европейска столица. Не че не можем да го ползваме в ежедневието, просто няма да е най-удобният и лесен за паркиране автомобил. Но ако се осланяме на физичните закони, е практически невъзможно да очакваме просторно купе, гигантски багажник и компактни външни размери, колкото и някои производители да се опитват да ни убедят в обратното.

Снимка 539179

Източник: Volkswagen

И така, отървали сме се вече от труповете, свалили сме кожените ръкавици, може дори да сме минали безпрепятствено границата с картината отзад. Само трябва да внимаваме с рамката, да не надерем интериора. Първо - това са веществени доказателства, второ - застраховката няма да покрие щетите и трето - ще ни е жал.

Тест драйв, MINI Cabrio, вятъра в косите и какво е да си рок звезда

MINI Cooper S Cabriolet - какво е да си рок звезда

MINI Cabrio е технологична и лъскава машина, на която ѝ липсва очарователната инфантилност

Терминът "shooting brake" датира още от 1890 г., когато така са наричали каретите, използвани за превоз на ловни дружинки с техните оръжия и плячка. Впоследствие изразът става нарицателно за спортно изглеждащо комби, което комбинира дизайнерския език на двуврат Coupe автомобил и комби.