Да си рок звезда е хубаво. Свободен си, животът ти е интересен, в мир си с пороците си, хората те харесват и имат склонността да приемат скандалното ти поведение за напълно нормално. Същото е и при колите, или поне при някои от тях.

MINI Cooper винаги е бил емблема за свободен начин на живот, далеч от предразсъдъците. Въпреки че през годините гамата на британската марка, която от три десетилетия е собственост на BMW, доста се разшири, а моделите ѝ вече трудно биха минали за "мини", духът е запазен.

Същият този дух, който кара легенди като Мик Джагър, Ринго Стар, Пол Макартни и дори Енцо Ферари преди години да притежават класическо малко MINI. Факт е, че Ферари не е музикант, но като създател на може би най-култовата марка е разбирал нещичко от автомобили. Говори се, че той е ползвал именно своя MINI Cooper при честите си пътувания между Маранело и Модена.

Снимка 536005

Източник: MINI

Последната версия на MINI Cooper - S Cabrio, е може би най-подходящата версия за стартиране на лятото. По традиция тя има мек сгъваем покрив и багажник, който прилича повече на чекмедже. Как да не го харесаш?

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: Cooper S
  • Работен обем: 1998 куб. См.
  • Мощност: 178 к.с.
  • Въртящ момент: 280 Нм
  • Ускорение: 7.1 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 230 км/ч
  • Среден разход на бензин: 6.9 л/100 км
  • Трансмисия: 7-степенна автоматична
  • Базова цена: 36 578 лв.

Предните две места са абсолютно пълноразмерни и побират доста едри хора, проблемът е в задните седалки, които са територия, достъпна единствено или поне предимно за деца и хора с фина и елегантна фигура. За кратки превози до съседния къмпинг ще се поберат и възрастни хора, но няма да им е удобно. И това е съвсем разбираемо. Кабриолетите по правило са автомобили за двама души, които искат да са сами и компания да им правят само слънцето и вятърът.

В случая на MINI Cabrio над задните седалки дори има монтиран специален дефлектор, който има за цел да потушава въздушните вихри, когато се движим с висока скорост с отворен покрив. Другата му функция е да намеква на хората, че са нежелани на задната седалка. Ако са ни много, много близки, с няколко движения можем да го демонтираме и поставим в специален калъф в багажника, за да им направим все пак място. От нас да мине.

ИЗРАСТВАНЕ

С напредването на годините става все по-трудно да говорим за типичното "картинг усещане" зад волана на всяко MINI. И това е съвсем естествено, имайки предвид старанието на компанията да прави новите си модели все по-практични, което е свързано с повече комфорт, по-просторни интериори и по-рафинирани двигатели. Въпреки това новият кабриолет е запазил директността на волана и приятната твърдост на окачването.

Снимка 536011

Източник: MINI

Това означава, че колата реагира на командите мигновено и точно както очакваме, което я прави супер приятна за каране, независимо дали искаме да избегнем някоя от многото дупки, минаваме през "легнал полицай" или караме бързичко по завоите на спокоен извънградски път.

MINI Cooper S Cabriolet е от онези коли, които ни карат да се чувстваме специални. Автомобилът има необикновен характер и заряд, който започва от опуления поглед отпред, преминава през луксозния интериор и някои от неговите шантави детайли и свършва с големите вертикални стопове, в които прозира мотив от британското знаме. Това е кола, която предизвиква емоции и когато я видиш на улицата, неминуемо започваш да я харесваш.

Снимка 536009

Източник: MINI

Проблемът на модерните MINI-та е, че стават все по-нормални и култивирани. Разбира се, това е проблем само за най-запалените фенове, които забелязват, че зад волана вече има цяло дигитално табло, в което освен оборотомер, има и километраж, както и каквато още информация се сети човек, включително и температура на водата.

Изглежда фантастично, резолюцията му е приятна, няма отблясъци от слънцето, което при кабриолетите е важно, но е много по-зряло от това, което бяхме свикнали да виждаме зад волана на едно MINI. В най-добрите случаи там имаше просто една стрелка за оборотите. Да, много по-неудобно е, но това беше част от забавлението.

Снимка 536014

Източник: MINI

КУЛТИВИРАН УДАР В ГЪРБА

Същото важи и за двигателя. Тук той е 2.0-литров турбо бензин с мощност 178 к.с. и е комбиниран с перфектна 7-степенна Steptronic автоматична скоростна кутия.

Интересното е, че мощността е с почти 15 к.с. по-ниска от предишния Cooper S, но въпреки това динамиката е много приятна, ускорението те удря в гърба, а окачването е перфектно настроено, за да е достатъчно твърдо и предсказуемо, но и достатъчно меко, за да не паднат обиците на дамата до нас.

Снимка 536008

Източник: MINI

Но я няма онази фанатичност на компресорните MINI-та от началото на века, които подскачаха по неравностите и виеха почти като състезателни автомобили. Липсват и гърмежите от ауспуха, които бяха характерни за всяко бързо MINI. Тази кола е пораснала, вероятно е време и ние да пораснем с нея.

  • МОЖЕ ДА: очарова всеки
  • НЕ МОЖЕ ДА: побере сет с барабани в багажника си
  • ЛИПСВА МУ: гърмеж от ауспуха

В тази връзка решихме да изпробваме какво можем да натоварим в багажника. Резултатът е - две големи раници, пластмасов куфар с винтоверт, триместна палатка и саксия с босилек.

Правим уточнението, че артикулите не бяха специално подбрани, а съвсем непринудено компилиран багаж, както и че босилекът беше сложен настрани и на финала не приличаше на нищо, но това е друга тема.

Багажникът е предостатъчен за ежедневието в града или за непринудени пътувания за двама, като условието е нито един от тях да не е свикнал да пътува с огромен твърд куфар. Освен ако не иска куфарът да се показва през сгънатите задни облегалки, разбира се.

Снимка 536010

Източник: MINI

Размерът на багажника е съвсем логичен, понеже сгънатият покрив все някъде трябва да се прибере. Може да изберем между чисто черен плат и черен плат със сив британски флаг на него. По-важното в случая е, че като казваме плат, това е нещо много повече.

Той е едновременно водонепромокаем, лесно съхнещ, шумозиолиращ и топлоизолиращ, така че ако си представяте, че вътре е студено зимата и горещо през лятото, бъркате се. Недостатъкът на MINI Cabrio е същият като при повечето кабриолети - купето се усеща леко "треперещо", когато преминаваме през дребни неравности с висока скорост. Това се дължи на липсата на ламаринен покрив отгоре, който да стабилизира конструкцията, но пък това е цената на безкрайната небесна шир над главата ни.

Снимка 536007

Източник: MINI

MINI Cabrio е лъскава и технологична машина за забавление. С него няма как да не сме нон-стоп усмихнати или поне горди. Това е интересен за гледане автомобил и добра тема за разговор.

Когато нов човек в живота ни види, че слизаме от тази кола, неминуемо ще ни попита нещо. Дори "любимият" на всички собственици на MINI въпрос: "Как се оправяш с толкова малък багажник?". Пак е нещо. Стопява ледовете или създава пропасти в отношенията. И не се притеснявайте да отговорите кисело, всяка рок звезда го прави понякога.