Бихме ли отказали по-голям апартамент само защото почистването му отнема повече време и усилия? Същото е и с колите. Рано или късно времето за голям автомобил идва за всеки от нас. Дали защото семейството се разраства, успехите в работата са на лице или човек просто иска да се поглези, големият автомобил е там и чака.
Минусите са ясни - по-трудно паркиране, по-висок разход на гориво и по-скъпа поддръжка, но пък вътре ще се чувстваме спокойни, няма да ни се налага да редим тетрис с куфарите си, нито да се лишим от сноуборд дъските си през зимата, без дори да се налага да си купуваме багажник за покрива.
Ако и нашето време за голям автомобил е дошло, Peugeot 5008 e от колите, които неминуемо ще попаднат в полезрението ни. И то буквално. Това е автомобил, който трудно бихме могли да подминем заради дръзкия му външен вид, който следва дизайнерския език на Peugeot от последните години.
А това означава смели, котешки линии, вертикални LED дневни светлини, напомнящи зъби, решетка с дребни прорези, която се простира по цялата ширина на купето, както и затъмнени стопове с три вертикални линии.
Източник: Peugeot
Добрият външен вид е от особено значение, ако искаме да се чувстваме добре в автомобила си и да развием по-специална връзка с него. И в това 5008 е добър, а доказателството се измерва в броя погледи, които се обръщат към него на светофара или когато караме бавно по малка градска уличка. Хората го харесват, което неминуемо вдига и нашето самочувствие.
Източник: Peugeot
ПРАВИЛНА ОРИЕНТАЦИЯ
Малкият спортен волан, с който свързваме всички модели на Peugeot в последно време, е наличен и тук, като наистина е малко странно толкова голям SUV модел да се управлява с толкова малък волан, но пък е приятно.
Именно малкият диаметър на волана прави управлението директно, а и чисто субективно ни кара да се чувстваме сякаш сме в компактен спортен автомобил. Зад него са двете класически лостчета за мигачите и чистачките, пера за смяна на предавките на 8-степенната автоматична скоростна кутия, както и "дистанционното" за управление на някои функции на мултимедийната система и автоматичния круз контрол.
Изненадващо е как зад толкова малък волан от Peugeot са успели да скрият всички лостчета и бутони, така че да не се натрапват и да дразнят окото.
Източник: Peugeot
Когато влезем вътре, моментално става ясно, че интериорните дизайнери са направили така, че шофьорът да се чувства специален. Цялото арматурно табло и централната конзола са ориентирани към шофьора, а над волана е разположено дигиталното табло, чийто облик можете да променяте с помощта на въртящ контролер от волана.
Ако дестинацията ни е приоритет, можем да изберем темплейт с голяма карта пред нас, например. За по-консервативните има традиционен изглед с дигитални стрелки на скоростомера и оборотомера, а ако сме от феновете на технологиите, можем да позиционирате отпред изображение на колата и да наблюдаваме как работят асистентите за безопасност и по-специално адаптивния автопилот. Забавно е, но не бива да се разсейваме прекалено, докато караме.
Източник: Peugeot
Известно свикване изисква работата със сензорния дисплей и по-специално неговите менюта. Ако искаме да изключим старт/стоп системата, например, трябва първо да натиснем традиционен бутон, който ни изпраща в менюто за управление на асистентите.
Същото важи и за радиото, навигацията и другите функции, които са достъпни чрез първоначално натискане на бутон. Малко е объркващо, но когато свикнем, всичко започва да ни изглежда логично.
Източник: Peugeot
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: 1.6 PureTech 180
Работен обем: 1598 куб.см.
Мощност: 180 к.с.
Въртящ момент: 250 Нм
Ускорение: 8.3 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 220 км/ч
Среден разход на бензин: 7.2 л/100 км
Трансмисия: 8-степенна автоматична
Базова цена: 57 593 лв.
ГОЛЯМА КВАДРАТУРА
Мястото е в изобилие. Въпреки че се чувстваме уютно като в пашкул, особено на шофьорската седалка, в интериора на Peugeot 5008 има предостатъчно място за всичко. Най-хубавото е, че трите задни седалки са индивидуални и могат да се регулират напред и назад, както и да се променя ъгълът на облегалката.
Това означава, че ако отзад се возят деца, спокойно можем да дръпнем седалките напред, с което на практика увеличаваме размера на и без това огромния багажник. Ако седалките все пак не са достатъчни, има решение и за още двама от приятелите ни, тъй като 5008 се предлага с две допълнителни седалки, които се сгъват и скриват в пода на багажника.
Източник: Peugeot
Съвсем естествено, просторният интериор означава и големи външни размери, което пък води до извода, че 5008 не е от най-лесно паркиращите се автомобили. Но пък има скрит коз в лицето на доста прецизна и лесна за използване система от камери и датчици, които ни насочват, така че изобщо няма да се налага да се обръщаме назад.
Най-приятна е функцията за превключване на камерите, която ни дава изглед над задната броня, когато се доближим до препятствие. По този начин имаме възможност буквално да използваме всеки сантиметър, без да рискуваме одраскване на бронята.
Може да: ви впечатли с отношение
Не може да: остане незабелязан
Липсва му: по-интуитивна мултимедия
Също толкова успешно, но и по-вълнуващо е движението напред. Изборът ни е между няколко бензинови и дизелови двигатели с мощност от 130 до 180 к.с., като ние изпробвахме бензиновата версия 1.6 PureTech със 180 к.с.
Впечатляващото тук е, че въпреки солидните си размери, Peugeot 5008 тежи колкото стандартен хечбек - около 1500 кг, което намалява нуждата от много коне под капака. В тази връзка 130 к.с. са в пълна хармония с концепцията за семеен автомобил, но 180 к.с. носят и доза удоволствие. Колкото до разхода, с тази версия в реалния условия и смесен цикъл можем да очакваме около 8 л/100 км.
Източник: Peugeot
Едно от най-големите преимущества на Peugeot 5008 e, че е автомобил, с който можем да се поглезим. Типично по френски в него има много отношение към дизайна и естетиката, което кара околните не просто да го забелязват, но и да го заглеждат.
В тази връзка 5008 е перфектен символ на успеха в живота на разумния, работещ градски човек, който не отказва големи апартаменти. Децата биха се радвали да ги вземем точно с тази кола от училище, а в края на седмицата просто товарим всичко необходимо и отиваме на заслужена почивка. Не звучи зле.