Има автомобили, които се купуват с разум. Има и такива, които се купуват със сърце.
Вторите са тези, които едва ли са най-добрите в определена сфера, едва ли са най-здравите, най-вероятно не са и най-евтините, но пък нещо в тях грабва и гъделичка сетивата.
Още преди години Peugeot успя успешно да се трансформира от компания, която произвежда прилично изглеждащи и практични автомобили, в такава, която носи в себе си онази частица лудост и страст, която кара хората да заобичат една кола и да я поискат със сърцето си.
Източник: Peugeot
Да вземем например фейслифтът на Peugeot 3008. Това е един компактен SUV модел, в чийто дизайн откриваме нови и нови неща, въпреки че го гледаме от цели 15 минути.
Например предната решетка, чиито прорези визуално продължават в предната броня, или превърналите се в емблема на Peugeot вертикални LED дневни светлини, които тук са просто една тънка права линия, подчертаваща "лъвския" характер на колата.
Покривът пък се снишава към задната част, което я кара да изглежда по-спортно, сякаш колата бяга от нещо. Например от друг лъв, който с ноктите си е "издрал" стоповете. Защото, трябва да признаем, трите червени осветителни тела наистина ни приличат на белези от нокти.
Източник: Peugeot
ИСТИНСКИ КОКПИТ
Вътре положението е сходно. Кокпитът е ориентиран към шофьора - като в спортна кола. Воланът е малък и с неправилна форма, а инструменталното табло се намира над, а не зад него. И всичко това е част от актуалния дизайнерски език на Peugeot.
Особено ни харесват бутоните на централната конзола, които са оформени като клавишите на пиано - намираме ги за изключително удобни и практични. С малкия волан така и не свикнахме, но може би се дължи на собствените ни анатомични особености.
Личи си, че една от основните концепции на Peugeot е да прави по-различни коли, които се отличават и впечатляват определен кръг от хора - такива, за които стилът е не просто дума, както и такива, които не приемат автомобила просто като средство за придвижване.
Източник: Peugeot
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: HYBRID 225 e-EAT8
- Работен обем: 1598 куб. см.
- Мощност: 180 к.с.
- Въртящ момент: 300 Нм
- Ускорение: 8.9 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 225 км/ч
- Среден разход (WLTP): 1.8 л/100 км
- Трансмисия: 8-степенна автоматична
- Базова цена: 49 962 лв.
Като стана въпрос за придвижване, карахме хибридната версия на 3008 до морето и обратно. Същата разполага с 225 к.с. за определен период от време, иначе казано - докато малката батерия има заряд.
Електрическият двигател също е малък и е интегриран в корпуса на скоростната кутия. Той помага на 1.6-литровия бензинов двигател при потегляне, както и когато има нужда от допълнителна мощност при ускорение. Когато обаче пътуваме на дълъг път и батерията се изчерпа, ще имаме на разположение само "конете" на бензиновият двигател, които в този случай са 180 броя.
С този двигател Peugeot 3008 осигурява много приятна динамика и с лекота поддържа висока магистрална скорост. Добре обаче е да се внимава с напречния вятър, защото поне в нашия случай той беше доста силен и буквално се опитваше да изхвърли колата от платното.
И ако пък не излизаме често извън града, толкова по-добре, защото хибридната версия на 3008 може да измине до 59 километра само на ток. Това означава, че ако пътуваме основно до работа и обратно, и зареждаме батерията през нощта, може да не ни се наложи да чуем как работи бензиновия двигател с дни. Което пък ще се отрази доста добре на джоба ни.
Източник: Peugeot
СМИСЪЛЪТ ДА КАРАШ PEUGEOT
Скоростната кутия, освен че се управлява чрез доста атрактивен и силно наклонен напред лост, не напомня с нищо за съществуването си, което е най-големият комплимент за всяка автоматична трансмисия.
Преминаването през предавките се случва плавно и неусетно, като нямахме възможността да я пробваме в нетипична за нея светлина - при по-агресивно шофиране на някоя планинска отсечка, за да видим там как се държи.
Макар че изобщо не сме убедени, че спортният стил на шофиране подхожда на Peugeot 3008. Високото и комфортно окачване някак си не ни подканва да се правим на рали пилоти, а по-скоро да хванем волана с две ръце и да се наслаждаваме на гледките наоколо. В това е целият смисъл от притежаването на Peugeot в наши дни.
Източник: Peugeot
- Най-добър е: в ролята на стилен аксесоар
- По-добър е от: останалите скучни
- Липсва му: спортно поведение
- Не става за: ловджии
И се получава. Дали заради интересните хрумвания в интериора, дали заради използването на качествени материали, или пък удобните седалки с достатъчно странична опора, управлението на Peugeot 3008 е приятно и ненатоварващо преживяване. Стига да не пожелаеме да видим колко километра сме изминали след последното зареждане, разбира се.
Ако не знаем, че тази информация се показва при натискане на бутон, разположен на лоста за мигачите, може буквално да си скъсаме нервите, докато го търсим в десетките менюта на мултимедийната система.
Ако искаме автомобил, в който да ни забелязват, Peugeot 3008 e за нас. То има всичко, от което бихме имали нужда някога - камери, радари, всякакви системи за активна и пасивна безопасност, дори автоматичен капак на багажника, което за нас е сред най-удобните екстри в последно време.
Всичко това обаче има своята цена. За добре оборудвано Peugeot 3008 ще се наложи да платим около 65 000 лева, а ако държим да имаме хибридна версия в гаража, сметката ще набъбне до около 90 000 лева. Но няма как, това е цената за автомобил, който не просто ни придружава до крайната ви цел, а се превръща в нещо, което обичаме да докосваме и ползваме.