"Тази кола е женска!" Всички сме чували това гръмко заключение поне веднъж в живота си. Ако преди десет години то все още почиваше на някаква логика, сега звучи по-скоро смешно.

Причината е кристално ясна - производителите вече не искат да проектират автомобили, които да се харесват само на една група хора, просто защото така си намаляват автоматично печалбите. Разбира се, определени модификации се създават с цел да привлекат по-млади клиенти, или пък по-авантюристично настроени такива, но разделението по полов признак отдавна е отживелица.

Казваме всичко това, защото дълги години Nissan Micra се свързваше основно с женската аудитория. Дизайнът му беше ту сладък, ту леко грозноват, но характерът на колата бе подчертано ориентиран към дамите. Малки размери, лек волан, меки педали, смели цветове, нежни линии на купето.

И изведнъж - БАМ!, виждаме новата Micra и се чудим какво ли й се е случило. Революция, бунт, татуировка на врата на консервативна католическа сватба...

Не, това е просто новото виждане на дизайнерите на Nissan за един универсален градски хечбек, който вече без срам и излишни стереотипи би попаднал в гаража на всеки себеуважаващ се мъж. Или поне по-широко скроен такъв.

Снимка 455174

Източник: Nissan

СЕРИОЗНА ВЪНШНОСТ

По-сериозният (и дори в известна степен агресивен) външен вид на Micra е в основата на голямата промяна. Фаровете са изтеглени назад, капакът е издут, отстрани се забелязват прави и начупени линии, задните калници сякаш са изпъкнали, а в задната част преобладават трапецовидните форми.

Купето е с четири врати, но задните са със скрити в колонките дръжки, което визуално кара колата да изглежда като двуврато купе - познат прийом в автомобилната индустрия, който италианците внедриха преди години.

Снимка 455173

Източник: Nissan

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: Nissan Micra 1.0 IG-T
  • Работен обем: 999 куб. см.
  • Мощност: 100 к.с.
  • Въртящ момент: 144 Нм
  • Ускорение: 13 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 178 км/ч
  • Среден разход: 5.9 л/100 км
  • Трансмисия: безстепенна автоматична
  • Базова цена: 25 500 лв.

Встрани от по-мъжкарския си външен вид, Nissan Micra продължава да е все така практичен и удобен градски автомобил. Японският хечбек е все така маневрен, все така икономичен и все така лесен за паркиране. Ще ни се окачването да беше малко по-тихо, някои от материалите в интериора да бяха с по-високо качество и да имаше подлакътник между предните седалки, но такъв ни бил късмета с тестовия автомобил - в по-високите нива на оборудване двата последни недостатъка липсват.

Всички версии обаче имат интересен кожен панел на таблото, който дава онази нотка свежест, присъща на Micra. Може да си го поръчаме в различен, контрастиращ цвят, който се съчетава с тапицерията на седалките и барчето около скоростния лост. Ако пък сме от по-консервативните, може да заложим на класическо черно. В него е вграден и дисплеят на мултимедийната система, която, впрочем, има интуитивен и лесен за ползване интерфейс - чудесен придатък към всяко ежедневие. Защото, нека признаем, няма по-дразнещо нещо от система, с която се бориш 10 минути, за да въведеш желания адрес или да си пуснеш любимата песен през блутуута на телефона.

Снимка 455175

Източник: Nissan

ДВИГАТЕЛЯТ, ДВИГАТЕЛЯТ

  • Може да: я скъсаш от каране
  • Не може да: не я сравниш с предишните
  • Липсват й: повече двигатели

Избор на двигатели на практика няма - Micra идва с 1.0-литров, трицилиндров турбо двигател с мощност 100 конски сили. Може и да не звучи много, но при едно добре проектирано купе с тегло малко над един тон, мощността е напълно достатъчна за всички предизвикателства на градското ежедневие и непретенциозните пътувания извън града.

Като повечето двигатели с три цилиндъра, този тук също има проблем с вибрациите, за което обаче не можем да му се сърдим, особено имайки предвид приятния разход от шест литра на 100 километра в смесен цикъл.

Снимка 455176

Източник: Nissan

Хубавото е, че може да избираме от две скоростни кутии. Лошото е, че механичната е само с пет скорости, но въпреки това я предпочитаме пред CVT безстепенната автоматична кутия.

Признаваме, че с нея животът е далеч по-мързелив и удобен, но все пак бихме искали да избираме кога да превключваме скоростите сами, особено когато става въпрос за малолитражен двигател, при който всеки оборот е от значение.

Снимка 455177

Източник: Nissan

В крайна сметка, новият Nissan Micrа е чудесно решение за града, където всеки сантиметър е от значение, външният вид казва всичко, икономичността е задължителна, а конските сили са нищо повече от средство, помагащо ти да се добереш до следващия светофар пръв. И достъпната цена, разбира се...