Малко ни е скучно. В последните години чакаме нещо революционно да се случи в света на автомобилите и електромобилите да навлязат в достатъчно голяма степен в употреба, така че реално да започнем да виждаме ползите от тях в ежедневието си. Чакаме момента, в който те ще имат по-голям пробег с едно зареждане, инфраструктурата ще бъде широкодостъпна, въздухът в градовете ще бъде по-чист, а ние ще можем да се възползваме от всичко, което електромобилите обещават - по-лесна поддръжка, по-евтино пътуване, по-чиста околна среда.
По всичко личи, че докато стигнем до този момент ще трябва да изтече доста вода, а чакането започна да ни отегчава. Имаме нужда от лют червен пипер в тиквената си крем супа, за да не заспим на масата. Например нещо с 4.4-литров V8 туин-турбо бензинов двигател и мощност от 530 к.с. Нещо като последното BMW M850i xDrive.
Срещнахме го в гръб в подземен паркинг и останахме впечатлени от ниската му стойка, широкото купе и сивата матова боя. Трябва да признаем, че матовият завършек не е нещо, което ни впечатлява в автомобилите по принцип, но тук е много на място, защото кара M850i да изглежда като студена, сериозна и безкомпромисна машина, каквато всъщност този автомобил е.
Източник: BMW
Заобикаляйки го отстрани, забелязахме, че пред нас е Gran Coupe версията с четири врати, които по никакъв начин не нарушават привлекателната и агресивна визия на колата - просто я правят по-практична. Приветстваме това.
Впечатляваща е и дължината на предния капак, който заедно с ниския профил на купето карат колата да изглежда като куршум изстрелян от дулото на пистолет, дори когато е кротко паркирана на едно място. Трябва да признаем, че не е най-красивата кола, която сме виждали, особено отзад, но със сигурност визията е грабваща и вълнуваща.
ЦЕЛТА ПРЕДИ ВСИЧКО
Това е и основната цел на BMW M850i - да бъде вълнуващ и голям автомобил, подходящ за дълги пътувания с магистрални скорости, бързи завои и спортно усещане зад волана. При това с уговорката, че вътре има достатъчно място за четирима възрастни, достъп до задните седалки имат не само златни медалисти от състезания по йога, а багажникът събира много повече от два сака, така че няма да се налага да си купувате дрехи, когато стигнете до крайната си дестинация.
Нека бъдем честни, емоциите, които дават двувратите спортни автомобили са нещо, за което си струва да се мечтае, но с тези коли трудно можете да отидете на почивка, просто защото са много изискващи.
Налага се да преценявате по кои улици минавате, трябва да избягвате легнали полицаи, защото са изключително ниски, а багажникът им е достатъчен за дребен пазар и кутия с пица, но нищо повече от това. Не е за пренебрегване и факта, че с тях забравяме за приятелите си, защото комфортът отзад е сравним с този, който предлагат някои полицейски арести.
Източник: BMW
В 850i комфортът на предните седалки е репликиран отзад. Там също има централна конзола и уединението на две индивидуални кресла. Обитателите им имат възможност да настроят температурата по свой вкус, без да се съобразяват с предпочитанията на другите трима в колата.
Ако пък уединението от ниския черен таван и обгръщащите ви седалки не е достатъчно, на ваше разположение са странична и странични електрически щори. Шофьорът също има възможност да ги пуска и прибира чрез бутон, разположен при копчетата за сваляне на стъклата.
Източник: BMW
Отпред всичко е ясно. Висококачествени материали, излъчване, ергономия и всичко останало, което сме свикнали да виждаме на борда на BMW. Особено ни харесва това, че въпреки цялата дигитализация, баварците запазиха голяма част от класическите физически бутони, с които така сме свикнали.
Така например, все още можем да програмираме бутоните с цифри от 1 до 9 и да ги превърнем в пряк път до функция по наш избор. А ако случайно сме забравили какво сме запаметили, просто е необходимо да доближим с пръст бутона и на дисплея излиза текстова подсказка. Оценяваме високо всякакви възможности за опростяване на сложните менюта на модерните мултимедийни системи.
Източник: BMW
Харесва ни и възможността да изберем сами как да работим с електрониката - чрез големия тъчскрийн дисплей, или чрез iDrive джойстика и бутоните около него, които намираме за особено удобни, когато дясната ни ръка си почива на тапицирания с кожа двукрилен подлакътник.
И тук, подобно на много от върховите модели на BMW разполагаме с възможност за управление на част от функциите чрез жест с ръка във въздуха, но ние продължаваме да не разбираме какво ни дава тази екстра, при положение, че в кола всичко е буквално на една ръка разстояние. Все пак признаваме, че е впечатляващо.
Махаш настрани и песента се сменя, правиш кръгово движение с пръст във въздуха надясно и звукът се усилва. Проблемът е, че въпреки че не сме италианци и живеем с мисълта, че не правим много жестове с ръце, докато говорим, мултимедията на M850i понякога разчиташе такива и сменяше радиостанцията, без да сме го искали от нея. Хубавото е, че системата може да се изключи, ако ви дразни.
Източник: BMW
ИЗБУХЛИВ ХАРАКТЕР
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: M850i xDrive Gran Coupe
- Работен обем:4395 куб. см.
- Мощност: 530 к.с.
- Въртящ момент: 750 Нм
- Ускорение: 3.9 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 250 км/ч
- Среден разход WLTP: 10.9 л/100 км
- Трансмисия: 8-степенна автоматична
- Базова цена: 208 400 лв.
BMW M850i не е от колите, които впечатляват със сдържаност и добро възпитание. Ако колите бяха посетители в нощен бар, тази кола е сдържаният голям мъж с коженото яке в дъното, чиито нерви не бива да изпробваме. Или поне ако нямаме против някоя щека за билярд да бъде счупена в гърба ни. Разгръщането на мощността е мигновено и експлозивно, а благодарение на системата за двойно задвижване на колелата xDrive, голямото купе се премества в пространството мигновено.
Най-хубавото е, че за разлика от електромобилите, тук има и фанфари. Заради размерът на двигателя и броя на цилиндрите, цялото купе се заклаща странично при подаване на газ на място, сякаш ни казва "добре, че ме държиш, че иначе ще ги смачкам". Ауспухът издава гърлен и доста спортен звук, който допринася за цялото усещане от колата.
Винаги ни е липсвало, когато иначе мощен и бърз автомобил е притеснително тих. Харесваме тази липса на свенливост в M850i. Харесва ни и това, че се движи като по релси и не се усеща като тежка лимузина на пътя. Общо взето без значение с каква скорост се движите, завоите се преодоляват с лекота, дори и без да се налага десетките системи за безопасност да се намесват.
И това е резултат от чудесно настроено окачване, нисък център на тежестта и прогресивна кормилна рейка, която най-общо казано се грижи за това с малко движение на волана гумите да се завъртат много, което улеснява дори аматьорските ни опити за динамично и "спортно" шофиране.
Източник: BMW
Въпросната екстра помага и при паркиране, защото M850i е доста голям автомобил и без нужните асистенти и технологии, паркирането му в града би било доста неприятно преживяване. Ние проблеми не усетихме - помагаха ни камери, радари, звукова сигнализация и графики, показващи ни траекторията на колата.
И всичко това не е глезотия, а необходимост, защото заради дизайна на купето, нямаше как да разчитаме на задното стъкло, чиято форма и позиция не помага много при паркиране.
Източник: BMW
- Може да: бъде много избухлив
- Не може да: бъде посредствен
- Липсва му: задно предаване
Когато върнахме тестовото BMW M850i си дадохме сметка за две неща. За близо 600 километра с него, така и не се сетихме да пуснем режим "Sport". Карахме на "Normal" през цялото време и не ни липсваше абсолютно нищо. Скоростта се постига мигновено, ускорението е убийствено, звукът е настръхващ, 8-степенната автоматична скоростна кутия сменя мигновено - от какво повече имаме нужда?
Втората равносметка е, че поне за нас това е най-хубавата "осмица". От M8 наистина нямаме нужда, защото я намираме за малко прекалена и твърде "спортна" за това, което един Grand Tourer автомобил би трябвало да бъде според нас. Тя по-скоро е за хора, които държат да притежават най-мощната и скъпа версия на модела, а като говорим за пари, разликата не е малка - 255 000 лв. за M850i срещу 313 000 лв. за M8.
Източник: BMW
BMW M850i Gran Coupe е голям автомобил за дълги пътувания, предлагащ комфорт, лукс и адреналин за четирима. Това е автомобил, който всеки път бихме избрали пред самолета, поне за дестинации до 1000 км. Заради усещането и увереността, които ни дава, както и заради удоволствието от това да опитомиш толкова много коне и да повярваш, че за това са отговорни шофьорските ти умения, а не десетките компютри в колата.
Е, извънградският разход от около 14 л/100 км не е нещо, което в наши дни би минало за постижение, но пък резервоарът е голям и спирането на бензиностанцията може да се комбинира с чаша кафе. А ако парите за гориво са от значение, то това определено не е правилната кола. Тук от значение е само да не ни е скучно зад волана. Най-малкото, което можем да кажем, е че скука там не усетихме и за секунда.