Унесени във всекидневието и в тоновете ангажименти, често подминаваме проблемите и активностите, които ни натоварват. Резултатът е натрупване и тотално объркване в лабиринта от практики и личности, които крадат от така ценната ни енергия.

Воденето на дневник, записките, стресът и притесненията, и емоционалната интелигентност

Прост трик за справяне със стреса

Нов съвет от психолозите

Пандемията допълнително усложнява положението ни, особено на онези от нас, които работят от вкъщи. Домашната обстановка предразполага към свръхнатоварване, а като добавим и липсата на достатъчно движение и социални контакти, няма как да останем все така ефективни в работата.

Записването на мислите и чувствата ни е научно доказан метод, който помага да се справим със стреса и да открием по-бързо и лесно даден проблем. Специалистите по ментално здраве го препоръчват горещо.

Снимка 528984

Източник: iStock

Идеята е да записваме на момента и всеки ден какво ни кара да се чувстваме добре и кое ни натоварва, докато изпълняваме служебните си задължения.

От Byrdie се срещат с Мая Барац Джордан, главен изпълнителен директор и един от основателите на американската компания Founders Factory New York, която е верен почитател на този вид практика и разказва за положителния ефект от нея.

Снимка 528987

Източник: iStock

Госпожа Джордан от години си води така наречения от нея "енергиен дневник" и той е неизменна част от ежедневната й уелнес практика, въпреки че в него записва емоциите, свързани със служебните й задължения.

Работата, стресът, „чувството за съгласуваност“ и каква е връзката им с разходките на открито

Как да се справим със стреса в работата

Един доказано работещ начин

Благодарение именно на тези записки, тя успява да разпредели времето си по най-ефикасния начин, съобразно хората и възможностите. Винаги е наясно с онези от тях, които не я натоварват излишно, "дават й енергия" и съответно - помагат й да бъде още по-продуктивна в работата си.