Рециклирането е най-ефективният начин за справяне с пластмасовите отпадъци, благодарение на който те заживяват втори живот. Но, оказва се, непотребните вече опаковки може не просто да се превърнат в нови, а и в гориво, с което да се задвижва двигател на ракета например.

Phoenix FS, AeroDelft, Airbus и първият самолет с хидрогенно гориво

Следващата революция в авиацията - дело на студенти

Кой пръв ще пусне самолет с водородно задвижване

Иновативната технология е дело на британската компания за ядрен синтез Pulsar Fusion, която завърши успешно първия тест на ракетния двигател COTEC, задвижван от пластмасови отпадъци. 

Главен изпълнителен директор на компанията е 35-годишният Ричард Дайнан, който e известен с участието си в риалити предаването Made in Chelsea, както и с това, че е вечерял с принц Хари, благодарение на връзките си в кралския двор.

По думите му, двигателите, задвижвани от пластмасови отпадъци, може да имат различни приложения, сред които най-амбициозното е изпращане на хора и сателити в Космоса. А крайната цел на компанията е създаването на високоскоростен двигател за междупланетарно пътуване, използващ технология за ядрен синтез, който би могъл да съкрати времето за достигане до Марс наполовина.

В момента от Pulsar Fusion работят върху прототип на реактор за ядрен синтез, чиято цел е да създава плазма, по-гореща от повърхността на Слънцето. А последните тестове показват "впечатляващи визуални ефекти на струята", предава Daily Mail.

Ракетният двигател, който компанията разработва, е хибриден. Той може да използва гориво както в твърда фаза, така и в течна или газообразна. Твърдото гориво може да е полиетилен с висока плътност (HDPE). Той се намира в рециклирани пластмаси, от които може да се произведе мощно, но нетоксично ракетно гориво.

Пластмасови бутилки и други отпадъци могат да бъдат претопени и хвърлени в цилиндрови блокове, които се зареждат в ракетата преди всяко изстрелване. Това гориво се комбинира с азотен оксид, като двете горят заедно и крайният резултат отново е нетоксичен. Именно затова хибридният двигател е избран като най-подходящ за бъдещите "зелени" ракети.

Пластмасата, пластмасовите отпадъци и могат ли да се използват за строене на сгради

Пластмасовите отпадъци като строителен материал

Звучи като наистина добра идея

Плановете на Pulsar Fusion са до 2025 г да имат разработени задвижващи двигатели за статична демонстрация. А само две години по-късно се очаква и представянето на завършен ракетен двигател, който да бъде изстрелян и тестван в орбита.