Испания и Мароко може и да са държави-съседки, но все пак се намират в различни континенти и за да стигнем от едната от другата, е необходимо да пътуваме или по въздух, или по суша и вода.

Dogu Express - 30-часовото пътуване с влак, което ни показва една различна Турция

30-часовият жп маршрут, който ни показва една различна Турция

Пътуване като никое друго

Докато полетът трае съвсем поносимите два часа, то другият начин за транспорт отнема повече от 12 часа и смяната на автомобил и ферибот. В следващите години обаче се очаква пътуващите от Испания до Мароко и обратно да могат да използват и още един начин да придвижване, а именно - железниците.

Всъщност изграждането на подводни тунели, свързващи Южна Европа със Северна Африка, е било предложено за първи път още през 1979 г. Две години по-късно Испания и Мароко започват да проучват дали тази идея е осъществима. В крайна сметка тя така и не е реализирана.

Сега обаче властите в двете държави имат добра причина да възобновят проекта, защото през 2030 г. предстои Световно първенство по футбол, което би трябвало да се проведе в Португалия, Испания и Мароко. Предвид предстоящото събитие, от африканската страна вече са обявили, че отново започват проучването за осъществимостта на проекта, включително и изчисление на разходите за строителство и логистиката, пише The Telegraph.

През последната година както министърът на транспорта на Мароко, така и на Испания, са провели срещи, след които вече има отпуснати средства за стартиране на проучвания за осъществимостта на проекта.

Ако подводният железопътен тунел наистина се реализира, това ще бъде първата директна железопътна връзка между Африка и Европа. По този начин ще се улесни пътуването от Испания до Мароко, като маршрутът Мадрид-Казабланка ще отнема около пет часа и половина.

Конкретно влакът, който ще минава през подводния железопътен тунел ще свърже град Пунта Палома, Испания с Малабата, Мароко. Общата железопътна линия между двете станции ще бъде дълга почти 42 километра, с малко повече от 27 километра коловоз, преминаващ през подводния тунел. На най-ниската си дълбочина тунелът ще се намира на почти един километър под морското равнище.

Ако бъде построена, влаковата линия ще превозва до 12.8 милиона пътници между континентите всяка година. Общата стойност на проекта остава неизвестна, но се предполага, че е около седем и половина милиарда долара.

Stourbridge branch line - колко къса е най- късата жп линия в Европа

Малко над километър - най-късата жп линия в Европа

Но има друг рекордьор в световен мащаб

Въпреки че няма определен краен срок за проучвателната фаза или пък кога проектът може да получи зелена светлина, в идеалния случай железопътната линия би била в експлоатация до 2030 г., пише Conde Nast Traveler.