От 2006 г. насам Jeep са продали над 2.5 милиона автомобила Compas, което прави модела един от най-успешните за марката.
От известно време се говори за новия Jeep Compas, а той най-сетне бе показан и дава доста сериозни заявки. Стъпвайки на платформата на Stellantis STLA Medium новият Compas ще се опита да пренапише очакванията в C-SUV сегмента.
Бърз поглед отвън
Новият Jeep Compas изглежда модерен и уверен и сякаш си е взел по нещо от други два модела на Jeep - по-малкият Avenger и по-големият Wagoneer S.

Източник: Jeep
Новият Jeep Compas
Така виждаме остри калници със спортно излъчване, ярки LED светлини и тънки въздухозаборници. Аеродинамиката е подобрена с 10% благодарение на активната решетка, интегрирана в предната броня, въздушни канали около колелата, остри ръбове в задната част и напълно гладък под на автомобила.
Новата версия на Compass включва разпознаваемата решетка със 7 слота, трапецовидните калници и защитни панели, които запазват възможностите на автомобила за офроуд и неговия характерен външен вид.

Източник: Jeep
Новият Jeep Compas
Новият Compass ще се предлага в шест цвята, вдъхновени от конкретни природни пейзажи - Pacific (син) - символизиращ Тихия океан, Antarctica (бял) - напомнящ за леда и снега на далечния юг, Amazonia (кафеникаво-зелен) - вдъхновен от амазонската джунгла, Yosemite (сив) - емблематичен за стръмните скали и формации в едноименния национален парк и Vulcano (черен), който напомня за остров Вулкано в Сицилия.
От Jeep казват, че Compas може да се справя с трудни терени с лекота благодарение на пътния си просвет до 200 милиметра, 20° ъгъл на атака отпред, 15° ъгъл на преминаване и 26° ъгъл на атака отзад.
Бърз поглед отвътре
Тук вече може би си личи по-добре скокът, който марката е направила в интериорния дизайн и използваните технологии.

Източник: Jeep
Новият Jeep Compas
Пред шофьора ще има 10-инчов дисплей за важните данни за автомобила, докато за информационно-развлекателната система е отреден голям 16-инчов екран. Свързаните услуги пък трябва да гарантират, че автомобилът винаги ще бъде актуален чрез безжични (OTA) обновления през целия му жизнен цикъл.
Новият Compas ще разполага с ниво 2 на автономно шофиране, което ще бъде стандарт за цялата моделна гама. Опционално може да бъде поръчани и head-up дисплей, полуавтоматична смяна на лентата, матрични LED светлини и достъп чрез мобилен телефон.

Източник: Jeep
Новият Jeep Compas
От Jeep казват също така, че обновеният модел ще предлага 55 милиметра повече пространство за краката, по-голямо вътрешно пространство за вещи с обем от 34 литра и увеличен капацитет на багажника, който достига до 550, което е с 45 литра повече.
Задвижванията
Тук имаме три варианта, които ясно показват посоката, към която се е ориентирала марката. Започваме с 48V mild хибрид с мощност от 145 к.с. След това идва plug-in хибрида със 195 к.с. и три напълно електрически версии.

Източник: Jeep
Новият Jeep Compas
Най-слабата е 213 к.с. при модела с предно предаване, докато най-мощната достига до 375 к.с. при версията с двойно предаване. За да се постигне тази мощност в новия Jeep Compas e внедрен нов, по-мощен заден електромотор.
Бързото DC зареждане достига до 160 кВт и позволява батерията да се зареди 20% до 80% за 30 минути. Бордовото зарядно устройство пък е с мощност до 22 кВт.

Източник: Jeep
Новият Jeep Compas
Пробегът пък трябва да достигне до 650 километра. Към момента наличен за поръчки е Jeep Compass First Edition, който се предлага в две версии. Или 48V e-Hybrid със 145 к.с., или електрически вариант с 213 к.с. и пробег до 500 км.
Доставките на Jeep Compass First Edition ще започнат през четвъртото тримесечие на 2025 г. Производството на Compas остава в Италия в завода в Мелфи.