Живеем във времена, в които дори най-смелите мечти могат да се превърнат в реалност. Доказателство за това са всички амбициозни проекти по суша и по вода, които не спират да ни изненадват.

Merdeka 118, Куала Лумпур и коя е новата втора най-висока сграда в света

Коя е новата втора най-висока сграда в света

Само Бурж Халифа й е конкуренция

Докато някои проектират сгради до небесата, други имат по-различна идея - че небостъргачи може да има и в открито море. И така се появява проектът за Malena - суперяхта с височина цели 110 метра.

Студиото Rodriguez Design проектира този "плаващ небостъргач" в стила на многоетажна жилищна сграда със симетрична надстройка, състояща се от балкони, простиращи се от двете страни на палубите и по средата. И по всичко личи, че конструкцията е далеч по-различна от тази на яхтите, които сме свикнали да виждаме.

Акцент е и голямото външно пространство, както и хидравличната платформа за плуване, която осигурява лесен достъп до океана. A гледката винаги ще е спираща дъха и непрекъснато променяща се в зависимост от това дали Malena е в открито море или е акостирала на някой бряг.

Суперяхтата е изградена основно от стомана и алуминий. Тя се задвижва от хибридна дизелово-електрическа система, достигаща максимална скорост от 18 възела и осигуряваща много по-гладко движение, дори при по-бурни води.

Интересна е не само високата 110 метра част на яхтата, а и нейната палуба. Там са разположени два инфинити басейна и 11 каюти, шест от които VIP. В по-горната част има трапезария за 24 гости, кът за отдих и площадка за хеликоптери. Не липсват и няколко джакузита и тераси за слънчеви бани, достъпът до които може да бъде ограничен със стъклени, плъзгащи врати, предава CNN.

Somnio, най-голямата яхта на света и апартаментите за милионери, които ще предлага

Най-голямата яхта на света, която не е за всеки

Една по-различна концепция

Проектът за суперяхтата небостъргач все още е в много ранен етап, но приблизителната й цена се очаква да бъде около 396 милиона долара. А построяването й ще отнеме между три и четири години - в момента вероятно и повече, защото всички корабостроителниците си ангажирани с години напред.