Всеки пази в душата си усещането за вълшебство, с което се среща в детството - времето, в което любопитството и творческото възприемане на света ни водят, а сетивата ни са най-чувствителни. Опознаването на средата, която ни заобикаля, чрез забавни игри, музика, думи и докосване е част от порастването. Ето защо образователният проект "Мултисензорна образователна градина - радост и подкрепа за всяко дете", финансиран от програмата "Ти и Lidl за по-добър живот", има за цел да обогати преживяванията на най-малките и да им помогне да пораснат по-уверено и осъзнато.

Идеята за създаването на мултисензорна образователна градина е реализирана от "Настоятелство на родители и общественици при Детска градина 59 "Елхица", София. В рамките на проекта дворното пространство на детската градина е преобразено в образователна площадка. В нея са конструирани различни съоръжения, които да провокират спонтанния интерес у децата и да стимулират и предизвикат реакция за всяко от сетивата им. Така децата си взаимодействат със заобикалящия ги свят и неусетно получават първите си целенасочени образователни уроци.

"От петнадесет години в детската градина имаме и две групи за деца със специални образователни потребности. Трябваше да осигурим подкрепяща образователна среда и да засегнем всички видове двигателни, тактилни и сензорни процеси у децата", обяснява г-жа Виолета Коцева, директор на детската градина.

Мултисензорната градина не е просто градина, там всяко нещо е обмислено и носи усещане, емоция и движение, характерни и естествени за детската възраст. Благодарение на програмата "Ти и Lidl за по-добър живот" всички деца в столичната Детска градина 59 "Елхица" развиват своята сетивност и моторика така бързо, че даже надскачат очакваното за възрастта си ниво. Програмата на Лидл България стартира през 2017 г. и е израз на дългосрочния ангажимент на компанията да допринася за по-добър начин на живот чрез активна подкрепа на граждански организации в три области: образование, култура и историческо наследство, и околна среда. За трите си издания до момента тя успя да финансира 73 проекта в 66 населени места в цяла България с фонд, възлизащ на над 545 000 лв., достигайки до близо 260 хиляди души. Следващата седмица предстои обявяването на победителите в 4-то издание на "Ти и Lidl за по-добър живот" като тазгодишния фонд на програмата е в размер на 170 000 лв.

Във видеото може да откриете още оригинални проекти, които използват алтернативни подходи към обучението на деца, за да го направят интересно, привлекателно и близко до нуждите на съвременното образование.

"Ти и Lidl за по-добър живот" се реализира в партньорство с Фондация "Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум