Марката Jaguar има над 100-годишна история и винаги е свързвана с производството на автомобили, които успяват да развълнуват хората, седнали зад волана им.
Но автомобилната индустрия се променя доста динамично, особено през последните няколко години. Ето защо Jaguar са решили от 2025 г. да положат основите на едно ново начало.
През следващата година марката няма да представя нови коли, но през 2026 г. ще се завърне с гръм и трясък, защото ще започне да произвежда само електрически автомобили.
Източник: Jaguar
За да се подготви за този скок, Jaguar променя драстично логото си. Скачащият ягуар, който сме свикнали да виждаме, ще изчезне, а на негово място ще видим лого, което комбинира в себе си противоположно разположение букви "J".
Легендарната котка обаче няма да изчезне напълно от новите автомобили. Тя ще присъства, представена на фона на шарка с хоризонтални ивици. Променен е скокът на ягуара. До момента той скачаше отдясно наляво, а сега вече ще скача напред.
Източник: Jaguar
Обновен е и шрифтът, като за всички тези промени от Jaguar твърдят, че са показател за различното им мислене. Цветната реклама, която пуснаха, също е в този дух и беше изненада за повечето видели я.
"Jaguar има своите корени в оригиналността. Сър Уилям Лайънс, нашият основател, вярваше, че "Ягуарът не трябва да бъде копие на нищо". Нашата визия за Jaguar днес се основава на тази философия. Новият Jaguar е марка, изградена около буйния модернизъм. Той е въображаем, смел и артистичен във всяка точка на допир. Той е уникален и безстрашен", казва главният креативен директор професор Гари Макгавърн.
На 2 декември по време на специално събитие в Маями компанията ще представи концептуален модел, който ще даде повече насоки и яснота за визията на колите им в бъдеще. Jaguar пуснаха и тийзър на въпросния концепт с изглед отзад.
Според Motor1.com UK, от снимката става ясно, че следващите електрически модели на британската марка няма да имат задно стъкло. Вместо това някъде в задната част ще бъде разположена камера, която да служи за обратното виждане на шофьора. И ако на някого му се струва познато, то Polestar 4 още преди година показа същата визия.
Източник: Jaguar
Тези промени обаче не бяха приети много радушно от всички. Илон Мъск например реши да се заяде с рекламата. В профила си в X той попита дали Jaguar продава автомобили, визирайки липсата на коли в рекламния клип. Според Forbes немалко представители на крайно десните възгледи във Великобритания също недоволстват.
Не от липсата на коли в рекламата, а от цялостната промяна в логото, цветовете и присъствието на марката. Един от най-харесваните коментари в профила на Jaguar в Instagram пък гласи, че са убили една британска икона.
От Yanko Design изтъкват, че компанията сериозно се е провалила в стремежа си да не копира никого. Според тях шрифтът, с който е изписан Jaguar, наподобява този, който използват от Motorola. G-то в Jaguar пък също много напомня на това на Google.