Не всеки може да си позволи да кара Bugatti и точно това е идеята на луксозната марка. Но високите цени на автомобилите не са произволни, а зад тях стоят много иновации и часове труд.

Bugatti Rimac, Мате Римац и твърденията, че всички коли са продадени до 2025 г.

Bugatti не може да бъде забавена

Комапнията е разпродала...

Всъщност едва няколко марки все още разчитат всеки един детайл по автомобила да бъде извършен и пипнат на ръка. Боята например, която винаги прави първото впечатление, отнема на хората от Bugatti между 600 и 700 часа, за да бъде нанесена, пише Motor1.com. 

Това е така, защото слоевете са общо осем и всички те биват нанасяни ръчно с пълна прецизност. Ако вземем за пример Bugatti Chiron, ще видим, че от конфигурацията до доставката на автомобила минават цели девет месеца. Над 20 експерти сглобяват ръчно над 1800 части. Това означава, че близо месец колата е на фаза боядисване. За това време някои други производители на луксозни автомобили (но под нивото на Bugatti) произвеждат между четири и пет автомобила.

Снимка 611261

Източник: Bugatti

Всеки един компонент от автомобила бива боядисан отделно, за да се гарантира най-доброто покритие. Нещо, което повечето производители на автомобили не правят. Самата подготовка преди да бъде нанесен първият слой боя отнема на специалистите около 100 часа. Те ръчно, разчитайки само на зрението и сетивата си, проверяват всяка една част за вдлъбнатини и неравности. Чак след това нанасят два слоя грунд със специален подобрен пясък между тях.

Снимка 611262

Източник: Bugatti

Това, разбира се, не е целият процес, но когато той бъде завършен отново се преминава щателна проверка на всеки един компонент. И при забелязването дори на най-малката разлика в нюансите между два детайла - следва пребоядисване.

Снимка 611263

Източник: Bugatti

Но дори когато цялата кола е напълно боядисана, отнема още около четири дни за полиране. "Еторе Бугати беше човек, който вярваше в красотата на инженерството в автомобилостроенето. Израснал в семейство на художници, платната на Еторе бяха автомобилите, дори преди хората да ги смятат за произведения на изкуството. Ние запазваме този дух и до днес в Bugatti, като гарантираме, че всеки аспект на дизайна и производството е завършен с отдаденост на естетическото съвършенство", казва президентът на Bugatti Кристоф Пишон.