Забавящата се икономика продължава да оказва силен натиск върху печалбите на технологичните компании, като дори Apple не остава незасегната.
Технологичният гигант съобщи, че приходите са спаднали с 3% през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на 2022 г. до 94.8 млрд. долара.
Това бележи второ поредно тримесечие на спад в продажбите за компанията.
Източник: iStock
Но спадът не беше толкова лош, колкото се опасяваха, тъй като търсенето на iPhone се задържа и доведе нови клиенти в пазарите извън САЩ.
Компанията заяви, че е изправена пред "предизвикателна макроикономическа среда", повтаряйки коментарите на други компании, които предупредиха, че клиентите, засегнати от нарастващите разходи за живот и икономическата несигурност, се оттеглят.
Apple предупреди инвеститорите, че продажбите през периода януари-март може да спаднат с до 5% на годишна база.
Източник: iStock
Но резултатите бяха подкрепени от годишно увеличение с процент и половина на продажбите на iPhone, които достигнаха 51.3 млрд. долара - рекорд за тримесечието.
Отделът за услуги на Apple, който включва Apple Music, Apple News и Apple Pay, отчете ръст на продажбите с 5% на годишна база до над 20 млрд. долара.
В Европа, където много други компании са отчели спад, продажбите са нараснали с над 2%.
Източник: Apple
Въпреки това, продажбите потънаха с повече от 7% в Америка, най-големия пазар на Apple.
Докладът на Apple следва поредица от актуализации от други технологични гиганти, включително собственикът на Facebook Meta и Alphabet, които също бяха по-добри от очакваното.