Точно като любим чифт дънки, подходящият аромат e съществена част от гардероба на всеки почитател на модата. Малцина разбират това по-добре от Франсис Куркджиян, френски парфюмерист, който освен на собствения си едноименен лейбъл, е и творчески директор на ароматните творения на Christian Dior.
И вместо да създаде изцяло ново творение за първото си представяне с модната къща, той решава да усъвършенства нейната култова класика - парфюмът J'adore, разработвайки подобрения вариант L'Or de J'adore, който отскоро е на пазара.
"Винаги започвам с историята", казва Куркджиян за процеса на създаване пред Harper's Bazaar. "Когато ми беше показан графикът за бъдещи проекти с Dior, просто ми хрумна да променя предишната версия на парфюма от 1999 г. Оригиналната история на J'adore се съсредоточава върху любовта към златото, но с новия аромат разказът се измества към цветята, защото именно те са златото на J'adore", обяснява творецът.
Така обновеният аромат съчетава любовта на Dior към ароматите от природата - композицията е от портокалов цвят, абсолю от жасмин грандифлорум и роза сентифолия.
анкета
Купувате ли дрехи и аксесоари според тенденции за новия сезон?
Да, винаги следя какво е актуално 16.8%
Не, нося каквото имам 47.7%
Купувам, ако са на промоция 22.1%
Какви тенденции?! Трябва да се плаща парното 13.4%
Куркджиян споделя, че създаването на нов аромат отнема около 18 месеца. В сегашната си роля на директор той не само има възможността да развива идеи от името на марката, но и разработва и прилага свои собствени съставки.
"Започнах почти веднага след като се присъединих към компанията в края на 2021 г.", казва той. "А парфюмът бе завършен почти две години по-късно, защото наистина отне време за създаването му. А да претвориш J'adore не е толкова лесно, тъй като той се е наложил като емблематичен парфюм в света на ароматите."
В допълнение към обновяването си, класическия парфюм на Dior има и нова, трансформирана бутилка. Типичната, с яйцевидна форма е рационализирана и огърлицата, която украсява гърлото ѝ, изглежда вече като разтопено злато, а не като набор от гривни. Преди изработена от пластмаса, сега капачката е от стъкло.
Що се отнася до потенциала на L'Or de J'adore да постигне същия масов успех като предшествениците си, Куркджиян казва: "Мистерия е защо един продукт става успешен и защо друг не. Когато създаваш нещо, си мислиш, че си направил всичко добре, но важен е и отговорът на хората. Но засега мога да кажа, че сме на път да постигнем добър успех."