Точно като любим чифт дънки, подходящият аромат e съществена част от гардероба на всеки почитател на модата. Малцина разбират това по-добре от Франсис Куркджиян, френски парфюмерист, който освен на собствения си едноименен лейбъл, е и творчески директор на ароматните творения на Christian Dior.

Парфюм, одеколон, аромат и какво е количеството пръскания, което препоръчват експертите

Пръскаме ли прекалено много парфюм

И от какво зависи това

И вместо да създаде изцяло ново творение за първото си представяне с модната къща, той решава да усъвършенства нейната култова класика - парфюмът J'adore, разработвайки подобрения вариант L'Or de J'adore, който отскоро е на пазара.

"Винаги започвам с историята", казва Куркджиян за процеса на създаване пред Harper's Bazaar. "Когато ми беше показан графикът за бъдещи проекти с Dior, просто ми хрумна да променя предишната версия на парфюма от 1999 г. Оригиналната история на J'adore се съсредоточава върху любовта към златото, но с новия аромат разказът се измества към цветята, защото именно те са златото на J'adore", обяснява творецът.

Така обновеният аромат съчетава любовта на Dior към ароматите от природата - композицията е от портокалов цвят, абсолю от жасмин грандифлорум и роза сентифолия.

анкета

Купувате ли дрехи и аксесоари според тенденции за новия сезон?

Виж резултати

Да, винаги следя какво е актуално 16.8%

Не, нося каквото имам 47.5%

Купувам, ако са на промоция 22.2%

Какви тенденции?! Трябва да се плаща парното 13.5%

Куркджиян споделя, че създаването на нов аромат отнема около 18 месеца. В сегашната си роля на директор той не само има възможността да развива идеи от името на марката, но и разработва и прилага свои собствени съставки.

"Започнах почти веднага след като се присъединих към компанията в края на 2021 г.", казва той. "А парфюмът бе завършен почти две години по-късно, защото наистина отне време за създаването му. А да претвориш J'adore не е толкова лесно, тъй като той се е наложил като емблематичен парфюм в света на ароматите."

В допълнение към обновяването си, класическия парфюм на Dior има и нова, трансформирана бутилка. Типичната, с яйцевидна форма е рационализирана и огърлицата, която украсява гърлото ѝ, изглежда вече като разтопено злато, а не като набор от гривни. Преди изработена от пластмаса, сега капачката е от стъкло.

Чарлийз Терон, Dior, J'adore d'eau и парфюмът, заради който актрисата се снима без горнище

И Чарлийз Терон го направи

Рекламата, заради която актрисата се снима без горнище

Що се отнася до потенциала на L'Or de J'adore да постигне същия масов успех като предшествениците си, Куркджиян казва: "Мистерия е защо един продукт става успешен и защо друг не. Когато създаваш нещо, си мислиш, че си направил всичко добре, но важен е и отговорът на хората. Но засега мога да кажа, че сме на път да постигнем добър успех."