Tesla несъмнено е един от лидерите в производството на електромобили, но конкурентните марки все повече дишат във врата на компанията на Илон Мъск. На фона на новините, че Model 3 е най-продаваната кола на ток в някои части на света, отново се заговори за всички онези пропуски в производствения процес, за които собствениците на модели от тази марка отдавна алармират.
Този път самият Мъск отговори на обвиненията, че Tesla продава автомобили с много ниско производствено качество, но на доста високи цени. Според него, тези твърдения са "правилни".
В едно от последните си интервюта милиардерът говори за "кошмарно производство", за далеч от перфектното боядисване на електромобилите и проблемния дизайн на Model 3. По думите му, на компанията, на която е изпълнителен директор, й е трябвало "известно време", за да "изглади" производствените дефекти.

Източник: GettyImages
А през това време са се произвели (и продължават да с епроизвеждат) не една и две бройки от Model 3, при които за различните детайли са използвани различни материали, които не могат да си паснат идеално един с друг. Това определено е разочаровало хората, които са си дали парите точно за този автомобил.
Мъск пък се защитава, че работят само с най-висококачествените сплави, били те и комбинирани лошо. Той сравнява сглобяването на една Tesla със сглобяването на Франкенщайн.
Неведнъж досега хиляди бройки от електромобилите са били изтегляни за поправяне на производствени дефекти. И последният път бе през ноември 2020 г., като тогава проблем се оказа тъчскрийнът в Model S и Model Y. А когато той не работи правилно, се нарушава действието на много функции.

Източник: GettyImages
Но най-често срещаният проблем при колите с марка Tesla си остава боята. За него Мъск обясни, че производството в заводите просто е на пълни обороти, процесите са ускорени и често боядисаните бройки нямат достатъчно време да изсъхнат, което води до различни дефекти, предава Daily Mail.
На фона на тези признания критиките на мнозина, че милиардерът търси бърза печалба и залага на количество, а не на качество, звучат напълно основателни. Мъск пък определя обема на продукцията като "уникална черта" на Tesla и явно не вижда толкова голям проблем...
"Трудно е да смените колелата в автобуса, когато се движи по магистрала с 80 мили в час", така Мъск отговаря на всички, които за категорични, че е време за промени в производствения процес, за да може Tesla да остане сред лидерите на пазара. Иначе бъдещето й не изглежда никак розово.