Българското представителство на Honda обяви премиерата на три екологични SUV модела на нашия пазар - изцяло електрическият e:Ny1, хибридните ZR-V и шестото поколение на хитовия CR-V. Това се случва няколко месеца след европейския дебют на трите модела, който се състоя в Германия.

Тест драйв, Honda Civic и защо да си overdesigned e нещо лошо

Honda Civic e мултифункционален хечбек с чисто автомобилни добродетели

Тест драйв: Honda Civic

Освен с трудно за произнасяне име, Honda e:Ny1 се характеризира с компактни размери и изцяло електрическо задвижване. Ориентиран към по-младата аудитория, този SUV модел разполага с мощност 200 к.с. и има 68.8 киловатчасова литиево-йонна батерия, осигуряваща достатъчно електроенергия за изминаването на 412 км (WLTP) с едно зареждане.

Батерията е разположена под пода на пътническото отделение и зареждането ѝ от 10% до 80% отнема около 45 минути с помощта на бърза DC зарядна станция. Нещо повече, официалната информация гласи, че само за 11 минути същият метод осигурява достатъчен заряд за изминаването на 100 км. Honda e:Ny1 позволява и зареждане от обикновен контакт, като в този случай времето е около 6 часа от 10% до 80%.

Снимка 643661

Източник: Honda

Максималният въртящ момент достига 310 Нм, ускорението до 100 км/ч се случва за 7.6 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.

Снимка 643662

Източник: Honda

От Honda твърдят, че специфично за модела е изключително плавното преминаване между режимите на ускорение и регенеративно спиране, което е нетипично за електромобилите. Стандартно моделът пристига с набор от системи за безопасност SENSING, който включва комплект външни камери и паркинг асистентът Honda Parking Pilot.

Снимка 643663

Източник: Honda

Следващият нов за българския пазар модел е ZR-V, който се доближава до размерите на предишното поколение на CR-V. Японците мотивират това с факта, че новото CR-V е още по-голямо, което е отворило достатъчно голяма празнина в гамата за появата на нов модел.

Снимка 643664

Източник: Honda

Honda ZR-V заема мястото между HR-V и CR-V в гамата на японците, благодарение на междуосието си от 2657 мм. Той се задвижва от 2.0-литров 4-цилиндров двигател, който работи заедно с два електромотора. Максималната мощност достига 184 к.с. и 315 Нм въртящ момент, които са достатъчни за постигането на ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди.

От Honda обещават комбиниран разход (WLTP) от 5.7 л/100 км.

Снимка 643657

Източник: Honda

Третата и може би най-важна премиера на Honda за българския пазар е шестото поколение на CR-V, което, както вече стана ясно, е по-широко, по-дълго и по-голямо от своя предшественик. Съвсем естествено, това прави модела значително по-практичен, което ще усетят основно седящите отзад, благодарение на по-голямото пространство за крака на този ред седалки.

Снимка 643659

Източник: Honda

Новото CR-V идва като пълен хибрид с 2.0-литров 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 148 к.с. и електромотор със 184 к.с. Максималният въртящ момент достига 335 Нм. Интересна подробност е, че максималните обороти на електрическия мотор за увеличени с 1500 об/мин до 14500 об/мин, благодарение на което инженерите са успели да увеличат максималната скорост със 7%.

Снимка 643658

Източник: Honda

Новото CR-V се предлага както с предно, така и с двойно задвижване на колелата, като в първия случай ускорението до 100 км/ч се случва за 9 секунди, а във втория за 9.4 секунди. Същото важи и за максималната скорост, която е съответно 194 км/ч и 187 км/ч.

Sony, Honda, Аfeela и първият съвместен електромобил на двете компании

Кога да очакваме електромобила на Sony и Honda

И ще има ли Playstation в купето

Смесеният разход е 5.9 л/100 км за вариантът с предно предаване и 6.7 л/100 км за версията с четири задвижващи колела, а багажникът обещава да е сред най-големите в този клас - от 587 до 1651 литра в зависимост от конфигурацията на седалките.