Приложенията на Facebook владеят немалка част от времето, което прекарваме със смартфоните и компютрите си, но все още компанията разчита на хардуера на други производители за тази цел.
Към момента джаджите, които Facebook предлага, се изчерпват със сравнително непопулярните Portal екрани и Oculus продукти за VR преживявания.
Възможно е обаче съвсем скоро компанията на Зукърбърг да пробие в един от най-големите сегменти при мобилните технологии, а именно смартчасовниците.
Източник: iStock
По данни на The Information, Facebook работи върху конкурентен на Apple Watch и Fitbit продукт, който може да се появи на пазара още догодина.
От обявената информация става ясно, че Facebook планира фокусът на устройството да е върху Messenger и останалите познати приложения на компанията, като WhatsApp, Instagram и други.
Часовникът също такаще разполага и с различни сензори за следене на телесни показатели по време на спорт и ще се интегрира с фитнес уредите на Peloton.
Джаджата няма да разчита на връзка със смартфон и ще може самостоятелно да се свързва към мрежата, а оперативната система най-вероятно ще е базирана на Android с разработен от Facebook интерфейс.
Източник: iStock
Продуктът се очертава да бъде нещо средно между спортна гривна и типичен смартчасовник, като несъмнено ще помогне на Facebook да обогати спектъра от потребителски данни, до които компанията има достъп.
Засега е твърде рано да знаем колко ще струва часовникът, но според The Information, Facebook ще се опита да го направи максимално достъпен и ще го предложи при минимална надценка.
Очакванията са, че ще е по-евтин от Apple Watch SE и ще се продава на цена близка до производствената му стойност.
Имайки предвид множеството скандали около Facebook и практиките на компанията по отношение личните данни на потребителите й, ще е интересно да проследим как и доколко часовникът ще бъде приет от широката аудитория.