За никого не е тайна, че най-скъпите и луксозни лимузини не се купуват от случайни хора. Съвсем разбираемо е някои от тях да се нуждаят от доза допълнителна сигурност. Говорим за нещо повече от въздушни възглавници, електронна стабилизираща програма и UV стъкла, които да ги предпазват от слънчевите лъчи. Говорим за заплаха от огнестрелни оръжия и експлозиви.

Източник: Драгомир Попов
BMW Серия 7 не прави изключение от правилото и съвсем наскоро премина през сериозна бронировка от ниво VR9. Това е едно от най-високите нива за сигурност на цивилни автомобили, пише Motor1.

Източник: Драгомир Попов
Бронираната версия на модела носи обозначението Protection и се предлага както за стандартната Серия 7, така и за електрическата версия на лимузината - i7.
Интересното в случая е, че BMW 7/i7 Protection е първата лимузина с ниво на защита VR9, която е проектирана и изработена изцяло от екипа на компанията производител, в този случай - BMW.

Източник: Драгомир Попов
Купето на i7 Protection е изработено от бронирани стоманени панели, като от BMW уточняват, че същите могат да издържат атака с патрони с калибър 7.62х54, които се използват от редица картечници и се смятат за бронебойни. За допълнителна защита, части от екстериора са изработени от топло формована стоманено-алуминиева сплав, а покривът и подът на колата също са армирани, за да предпазват пътниците от въздушни атаки и експлозиви.

Източник: Драгомир Попов
Резервоарът на версиите с двигател с вътрешно горене са специално разработени така, че ако бъдат простреляни, да се самозапушат и да предотвратят загуба на гориво.

Източник: Драгомир Попов
Гумите също са специални. Те са 20-инчови Michelin PAX и са от типа run-flat, което означава, че дори при тотална загуба на налягане могат да се ползват при скорост от максимум 80 км/ч. Гумите са и най-очевидната разлика на пръв поглед между стандартната "седмица" и бронираната версия, защото имат по-дебел и висок страничен борд.

Източник: Драгомир Попов
От BMW са искали бронираната Серия 7 да бъде възможно най-дискретна, за да не се набива на очи. В тази връзка, освен гумите, втората визуална разлика са стойките за знамена в предните калници.
Теглото на електрическата i7 Protection без шофьор е 4450 кг, а според официалната информация максималното допустимо тегло на машината е 4900 кг. За сравнение стандартното i7 M70 тежи 2808 кг, което означава, че само бронировката тежи колкото един стандартен семеен автомобил от ранга на Toyota RAV4 - 1650 кг.

Източник: Драгомир Попов
Свидетелство за наднорменото тегло на бронираната "седмица" са и специалните амортисьори в долната част на вратите, чиято цел е да улесняват влизането и излизането от интериора.
В типичния си стил, BMW предлага и куп допълнителни екстри, като система за свеж въздух, автоматична противопожарна система, фенери и радио предаватели.

Източник: Драгомир Попов
Задвижването на i7 Protection се осигурява от същите два електромотора с 544 к.с. и 744 Нм максимален въртящ момент, които са в основата и на стандартното i7 M70. Допълнителните килограми, обаче, оказват своето влияние и тук ускорението до 100 км/ч се случва за лежерните девет секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 160 км/ч.
От BMW не дават официална информация за максималния пробег с едно зареждане, но казват, че предполагаемия среден разход ще е 30 кВч на 100 км. Имайки предвид капацитета на батерията от 101.7 кВч, това означава, че бронираното BMW i7 ще може да измине около 330 км с едно зареждане в идеални условия.

Източник: Драгомир Попов
Лукс в интериора не липсва, като той е почти идентичен с този на небронираните машини. Това означава, че пътниците ще могат да се насладят на огромния извит дисплей, аудио системата Bowers & Wilkins с 28 високоговорителя, накланящите се задни седалки с удължена част за краката, както и пълния набор от екстри на BMW. Колкото до 31-инчовия "телевизор" за задния ред, той най-вероятно ще е част от допълнителното оборудване.
Цената засега остава неизвестна.