Затлъстяването е важен проблем за общественото здраве, който се причинява от прекомерно натрупване на телесни мазнини и който е свързан с по-голям риск от заболявания като захарен диабет тип 2, сърдечно-съдови проблеми и някои видове рак, наред с други.

Най-здравословният начин да приготвим яйца - варени, пържени, поширани или печени

Варени, пържени, поширани или печени - кои яйца са най-здравословни

За да извлечем ползите за органима ни

Наднорменото тегло също влияе негативно върху качеството на живот на хората, затруднявайки ежедневните дейности, качеството на съня, почивката и социалните взаимоотношения. Причините за този проблем са многобройни и сложни и включват генетични, физиологични, психосоциални и екологични фактори. Но в повечето случаи затлъстяването се дължи на прием на калории, надвишаващ разхода на енергия. Това може да се случи, когато ядем прекомерно, когато водим заседнал начин на живот или когато тези два фактора се комбинират.

Най-доброто лечение е профилактика и поддържане на здравословно тегло, спазване на възможно най-активен начин на живот, както и разнообразна, балансирана диета, съобразена с енергийните нужди на всеки човек и осигуряваща всички необходими хранителни вещества. В този контекст яйцата са едно чудесно решение от хранителна гледна точка. Да видим пет причини да добавим яйцата към диетата си, ако искаме да отслабнем, подбрани от Hola.

Ниско съдържание на калории

Снимка 673989

Източник: iStock

Това е много важен аспект, който трябва да вземем предвид при избора на продукти, които ни помагат да контролираме теглото си. Две средно големи яйца съдържат 141 kcal, което е само 7% от средния дневен прием от около 2000 kcal. Освен това, същото количество яйца осигурява много основни хранителни вещества в по-високи пропорции, които са от съществено значение за нашето тяло.

Бъркани яйца, приготвени идеално пухкави и без “тайна” съставка

Тайната за идеалните бъркани яйца

Не, не е някоя съставка, а...

Източник на висококачествен протеин

Снимка 673986

Източник: iStock

Яйцата съдържат всички незаменими аминокиселини и то в достатъчни количества за растеж и поддържане на здравето. Освен че са необходими за възстановяване на телесните тъкани, протеините ни осигуряват ситост, което е от голяма полза при диети за контрол на теглото, тъй като при същия брой калории протеините са много по-засищащи от въглехидратите или мазнините.

Големи количества важни витамини и минерали

Снимка 673988

Източник: iStock

Две средно големи яйца покриват висок процент от хранителните препоръки за витамин B12 (84%), A (28%), D (36%), витамин B2 (26%), цинк (20%), селен (18%), желязо (15,7%) или фосфор (30,8%), както и холин (63%). Ето защо говорим за храна с висока хранителна плътност, тъй като тя осигурява много хранителни вещества, които са във форма, която много лесно се усвоява от тялото ни.

63% холин е повече от добре

Снимка 673990

Източник: iStock

Холинът в яйцата играе важна роля в когнитивната функция, здравето на черния дроб и метаболизма на мазнините, което представлява добавена стойност към ролята на тази храна в рамките на една балансирана диета.

По колко яйца на седмица е безопасно да ядем

По колко яйца на седмица е безопасно да ядем

И какви точно да изберем

Нека поговорим за холестерола

Снимка 673987

Източник: iStock

Изследванията през последните години показват, че приемът на яйца не е свързан с по-голям сърдечно-съдов риск, тъй като хранителният холестерол има много слабо влияние върху концентрациите му в кръвта. Други фактори като затлъстяване, заседнал начин на живот, висока консумация на наситени мазнини и ниска консумация на ненаситени мазнини, наред с други, имат най-голямо влияние върху повишаването на концентрациите на холестерол в кръвта. В този контекст, въпреки че е вярно, че яйцата съдържат холестерол, те осигуряват нисък дял на наситени мазнини в сравнение с ненаситените мазнини.