Когато стане дума за модел, в съзнанието ни моментално изниква характерен образ - висок, слаб човек, отговарящ на определени физически размери. Или такива поне са онези, избрани да се разхождат по световните модни подиуми и които често изглеждат твърде шаблонно, еднакво и дори банално.
Хубавото е, че напоследък все повече се налагат тенденции, които разбиват подобни стереотипи и преобръщат предубежденията в света на модата с главата надолу. Точно това прави една модна агенция в Милано, която по всякакъв начин се опитва да се противопостави на традиционните стандарти за красота.
L'Imperfetta е създадена през 2020 г. от Карлота Джанкане. И за този кратък период тя успява да привлече над 140 души, всеки със своя особеност и строго индивидуална външност.
Самото наименование на агенцията - превежда се като "несъвършен" от италиански - подсказва основната идея, която стои зад създаването ѝ. Целта е да обхване хора без значение пол, ръст, възраст, размер или произход и да наблегне на онези, които се открояват със специфични физически увреждания и състояния.
Сред моделите на агенцията са хора, загубили крайници, такива с характерни видими белези, получени по рождение или следствие на инцидент. Често там могат да се видят жени с алопеция или витилиго, които не само не прикриват своите различния, но дори ги подчертават, за да наблегнат на индивидуалността си.
Самата Карлота Джанкане се опитва всячески да налага идеите за нестандартна красота и усилено работи в тази насока. Използва възможностите на масовите медии, социалните мрежи и онлайн платформите. Два от моделите ѝ вече работят във висшата мода и участват в тазгодишната Седмицата на модата в Милано, пише Metro.
Наскоро Джанкане стартира кампанията Imperfetta Project в Instagram, чрез която цели да подчертае още повече привлекателността на обикновените жени с техните несъвършенства. И да покаже, че красотата може да съществува и отвъд модния подиум.