На 4 октомври японският дизайнер Кензо Такада почина след усложнения от COVID-19. Хора като него е трудно да бъдат забравени след смъртта, защото са оставили много на света. Ето с какво ще запомним основателя на бранда Kenzo.
Влечението на Кензо към модата го кара да напусне престижния Kobe City University of Foreign Studies, където се записва заради родителите си, и да се прехвърли в току-що отворилия врати първи по рода си в Токио моден колеж. През това време стажува в модна къща и създава по цели 40 дамски тоалета на месец.
Вдъхновението на Такада е Париж, Айфеловата кула и Ив Сен Лоран. Влюбва се във френската столица от пръв поглед, когато пристига там на 25 години. С парите, които получава като компенсация, че жилищната сграда, която обитава, е съборена, за да се построи съоръжение за Олимпийските игри, пристига в Париж с кораб.
Точно преди 50 години отваря първия си бутик в любимия си град. Магазинът нарича Jungle Jap и сам декорира като истинска джунгла. Често го наричат "първия азиатски дизайнер", който успява да проправи път на още много към европейската и световна модна сцена.
Стилът на Такада е трудно да бъде определен от няколко думи. Той често се влияе от фолкора, обича ярките цветове, както и да подчертава ясно женствеността на моделите. Езикът на модата му е екзотичен, но и разбираем и харесван по целия свят.
Още от началото на кариерата си знае, че не бива да прави това, което правят френските дизайнери, защото уменията му са различни. Смело миксира стилове, модернизира кимоното, залага и на всевъзможни принтове.
Такада е един от първите, които осъзнава силата на модните ревюта. През 1978 и 1979 представя новите си колекции на манежа на цирк. Моделите яздят коне, а той се появява върху слон, предава SCMP.
През 1988 г. създава първия си дамски аромат - Kenzo for Women. Преди това прави и експеримент с мъжкия King Kong, но "само за забавление". Това забавление обаче се превръща в мултимилионна индустрия, като днес Kenzo предлага десетки дамски и мъжки аромати.
През 1999 г. Кензо Такада обяви пенсионирането си от модната индустрия, за да се занимава с изкуство. Интересът го насочва към интериорния дизайн и преди няколко месеца създава бранда K3, който предлага модерни решения за дома и лайфстайла.