За едни да си стюардеса е подобно на това да си сервитьорка - разнасяш кафета и храна на пътниците. Но за други, запознати с детайлите на професията, тя е много повече. Тя е и мечта за мнозина, които я виждат като възможност да обикалят света и да избягат от рутината на работата в офис от 9 до 17 часа.
Някои, които успяват да сбъднат тази своя мечта, бързо й се насищат и след няколко години я заменят с друга, която да им позволи по-лесно да създадат и да запазят семейството си. А за други професията се превръща в целия живот - и така почти до края на дните им.
Преди дни на 88-годишна възраст почина Бет Наш - стюардесата с рекорд на Гинес за най-дълго упражнявала професията. Получава признанието през 2022 г., когато вече има зад гърба си 64 години стаж. По официална информация, тя никога не се е пенсионирала. Смъртта й обаче идва в хоспис, където прекарва последните си дни с диагнозата рак на гърдата.
Bette Nash, longest-serving flight attendant with a Guinness World Record of almost 70 years in the sky, dead at 88 https://t.co/1QvJF7Mdpb pic.twitter.com/856ZP1IPTi
— New York Post (@nypost) May 29, 2024
Всичко за Наш започва с първия полет, на който се качва като пътник. Още тогава разбира, че иска един ден да стане стюардеса. И успява да го постигне, когато е на 21, през 1957 г. Тогава президент на САЩ е Дуайт Айзенхауер. Полетите между Ню Йорк и Вашингтон струват 12 долара, пътниците ги плащат директно на борда, а преди качване си купуват застраховки живот от специални машини.
Стюардесите на борда сервират омари и цигари на пътниците. Трябвало е задължително да носят високи ръкавици, а преди всяко качване на самолета са мерили теглото си на кантар. И ако са качили някой и друг килограм, това е можело да се отрази негативно на заплащането им.
RIP World's longest serving flight attendant dies at age 88. https://t.co/sOpxPZ4aW7
— FoxNashville (@FOXNashville) May 28, 2024
(Photo courtesy WJLA) pic.twitter.com/Xgp4KJMtrw
От тогава до днешни дни гражданската авиация се променя значително - и като цени, и като технологии, и като обслужване. Но основните радости на Наш си остават. Тя признава, че най-любимите й моменти са тези, в които посрещна и изпраща пътниците на борда и ги поздравява мило - жест, който винаги впечатлява всички. А на нея й носи истинско удоволствие. Така с годините става една от най-значимите фигури в American Airlines, пише Fox News.
След смъртта й от компанията я наричат "легенда на индустрията, вдъхновила поколения стюардеси". За Бет Наш най-предпочитаният маршрут е между Вашингтон и Бостън, защото й позволява да има време да се грижи за сина си, който е със синдром на Даун. И тя продължава да лети, докато здравето й го позволява, защото за нея това не е просто работа, а истинско призвание.