Докато редица марки се надпреварват в сектор "електромобили", който явно е бъдещето на автомобилния бранш, от BMW предпочитат да бъдат класици. Немската марка винаги се е свързвала с мощни спортни коли, които успяват да привлекат погледа и да зарадват ухото със звука на много коне под капака.
А знакът M Power винаги e значел само едно - очаква ни купон зад волана на тази кола.
През 2019 г. на пазара излезе дълго чаканата осма серия на BMW - подобна на 6 Series, но с по-големи габарити и възможности. Серията вече може да се похвали с цели четири нови попълнения - M Power купе и кабриолет, както и техните Competition модификации.
Източник: Facebook / BMW
Най-луксозните и мощни изпълнения на "осмиците" бяха представени тази седмица, а поръчки вече се приемат. Ето какво трябва да знаем за най-скъпата М-ка на BMW, произвеждана някога - M8 Competition.
От 0 до 100 за 3.2 секунди (3.3 за кабриолета). 4.4-литров турбо V8 двигател. 625 конски сили и 750 nm въртящ момент. Комбиниран разход на гориво - 10.6 литра. Осемстепенна автоматична скоростна кутия. Адаптивно окачване с различни настройки за купето и за кабриолета.
Системата xdrive пък позволява М-ката да бъде както 4х4, така и изцяло със задно предаване - за абсолютно спортно усещане. За да бъде преживяването не само пълно с адреналин, но и напълно сигурно, в модела са включени всички възможни системи за сигурност, разработени от BMW.
Новост са регулируемите спирачки. Към стандартните стоманени са добавени допълнителни въглеродни керамични спирачки, прикрепени на специален модул. Те позволяват избор между режими "комфорт" и "спорт", регулиращи необходимия натиск върху педала. Тази екстра обаче се доплаща допълнително.
Няма как да не обърнем внимание и на външния вид. Той е не по-малко спортен и агресивен от възможностите, които се крият под капака.
Уголемени въздуховоди и издути калници, добре познатият преден капак на моделите M Power, който също е раздут, спортна броня с по-големи въздухозаборници. "Бъбреците" са черни, а фаровете - тесни и издължени.
Нови са и огледалата за задно виждане и спойлер на задния капак. 20-цоловите джанти допълват спортния вид на купето и кабриолета, а цветовете са ярки и отличителни.
Интериорът също оправдава цената на возилото. Веднага правят впечатление новите волан и скоростен лост. Таблото е изчистено, без излишни детайли, но и с всичко необходимо на шофьора.
И стигаме до вероятно най-интересния момент - цената. Стартираме с 133 хиляди долара за базова M8. Версията Competition е с начална цена 146 хиляди долара. А за целия пакет допълнителни екстри ще трябва да платим още около 95 хиляди долара, пише Road and Track.