Официалният представител на SEAT за България - "Аутотехника ООД" представи в София новия SEAT Ibiza.

По-малко от месец след световната премиера на автомобила в Испания, г-н Антониос Халбес, International Business Manager, Autohellas S.A., г-н Мариос Баркис, Маркетинг мениджър, Technocar и г-н Боян Стойнев, Маркетинг мениджър, Аутотехника ООД представиха пред журналисти и дилъри основните характеристики и иновативния дизайн на автомобила.

Новата Ibiza е иновативно предложение, чието прецизно качество, спортен дух и новата концепция “Arrow Design” са комбинирани перфектно с високите нива на безопасност и комфорт. Автомобилът показва колко добре новата платформа, разработена от VW Group за този сегмент се адаптира за новото предложение на испанския производител.

Автомобилът ще се произвежда изключително в заводите Martorell, като на всички етапи от производството на новото поколение Ibiza се използват най-модерни технологии. Това доведе до намаляване на времето за разработка с 14 месеца, в сравнение със сроковете за разработка на предишното поколение Ibiza.

В началния етап бяха използвани виртуални модели, вместо традиционните физически модели. Най-значимият резултат от това е не само намаленото време и по-ниските разходи, но и усъвършенстването на една от стойностите, които SEAT прилага при всички свои модели, а именно качеството, което постига своето най-високо ниво при новата Ibiza.

В сравнение с развойната дейност на предишната Ibiza, която бе базирана на етапи за разработване на прототип и за контрол, новият модел използва високотехнологична виртуална среда за проектиране на всяка една от най-значимите части на автомобила, при което се ползват компютърно-подпомагани инструменти с помощта на виртуални симулации.

Концепцията на дизайна на новата Ibiza е дело на дизайнерския отдел на SEAT, ръководен от световноизвестния Люк Донкерволке – автор на моделите Gallardo и Murcilago на Lamborghini. Модерният, напълно различен дизайн на новата Ibiza е плод на нов език на дизайна. Впечатляващият спортен дух на автомобила е подчертан от неговия „Arrow Design“, който залага на по-семпли и по-ясно очертани геометрични линии, създаващи както баланс, така и естетическа цялост.

Предницата изглежда много по-агресивна с грабващите вниманието фарове във форма на око и радиаторната решетка. И двата елемента са поставени по-ниско, което придава на автомобила отличителната „Arrow Design” - толкова характерна за новата кола.