Социалните мрежи като Facebook и MySpace, както и блоговете изпреварват по популярност електронната поща, обобщават в новия си отчет от компанията Nielsen Online, предаде SagaTechnology.

По данни от проведена анкета в Мрежата, 66,8% от интернет аудиторията прекарва някаква част от времето си в социалните мрежи или блог-сайтовете.

Специалистите от агенцията отбелязват, че популярността на тези категории расте значително по-бързо, отколкото на други такива, като например електронната поща, чийто услуги ползват едва 65,1 на сто от поребителите.

Във Великобритания за всеки шест минути, прекарани в Мрежата, средно една отива за сметка на някоя социална услуга.

"Тези мрежи станаха фундаментална част от употребата на интернет. Мисля, че и занапред те ще продължават не само да изменят глобалната картина на Мрежата, но и потребителския опит като цяло", отбелязва Джон Бърбанк, изпълнителен директор на Nielsen Online.

В изследванео си компанията е измерила интереса към различни категории уебсайтове според количеството хора, които редовно посещават такива ресурси.

Сред петте най-популярни категории са т.нар. Member Communities, заемащи четвърта позиция, в която влизат социалните мрежи и блоговете.
На първо място е интернет търсенето, чийто възможности ползват 85,9 на сто от анкетираните. След това се нареждат "Портали/съобщества" (85,2%) и "Софтуер" (73,4%).

Сред социалните мрежи най-популярен се оказва Facebook, където потребителите прекарват най-много време.
Също така в изследването се обобщава, че тези сайтове привличат много широка като възраст аудитория.

 Най-бързо разтящият сегмент през изминалата година се оказват хора между 35 и 49 години, а почти една четвърт от потребителите на Facebook са над 50 годишни.