Автомобилното изложение в Женева е в разгара си. То се провежда всяка година през март и отваря врати за малки и големи производители на автомобили от целия свят, които използват възможността, за да се похвалят със свършеното през годината.

Тук своята премиера честват едни от най-вълнуващите и впечатляващи автомобили на планетата, както и някои... да кажем, компромисни модели. И като имаме предвид мащаба на автосалона в Женева, може би е нормално да очакваме и някои издънки.

Тази година изданието не прави изключение от правилото по този показател. Представяме ви петте най-лоши автомобила в Женева 2018, без да претендираме за строго научен подход при подбора, нито за липса на субективизъм. Най-лошото е, че един от тях е български.

Снимка 344439

Източник: Motor1

MAT Stratos

Всички помним двуместното спортно купе Lancia Stratos, с което преди години италианската компания печелеше етапи и състезания в Световния рали шампионат. Е, сега то си има неофициален наследник в лицето на MAT Stratos.

Трябва да признаем, че хората от независимия производител MAT (Manifattura Automobili Torino) са се постарали да конструират автомобил, който напомня на оригинала, но и има свой собствен характер и изглежда привлекателно. За съжаление обаче, представеното в Женева е абсолютен антипод на елегантния оригинален Stratos.

От някои ъгли MAT Stratos изглежда детински, от други пропорциите му сякаш са тотално сгрешени, а от трети е направо грозен. Последното в най-голяма степен важи за спойлера под предната броня, който заедно с фаровете и предната решетка, кара MAT Stratos да изглежда като тъжна риба чук. Може пък и всички лоши впечатления да се дължат на прекалено скучния за тази кола черен цвят.

Снимка 344438

Източник: Motor1

Sin S1

Както стана добре известно в последните няколко години, Sin е българска марка, която произвежда автомобили с помощта на английски подизпълнител. Последният й проект се казва Sin S1 и представлява любителски състезателен автомобил за уикендите с модулно купе, което лесно се модифицира според нуждите.

Всичко звучи доста добре, но вижте как от компанията са преценили да представят автомобила си пред публиката в Женева. Това ли е най-красивата конфигурация на аеродинамичните елементи? Жалко, ако е така, защото за нас това изглежда потресаващо зле.

Това, което не е зле, е цената. От компанията обявиха стартова от 49 900 долара, което звучи като доста изгодна сделка за спортен автомобил с V8 двигател на GM. Ще му простим греховете.

Снимка 344437

Източник: Motor1

Porsche Panamera Sport Turismo от Mansory

Миналата година всички бяхме много развълнувани при премиерата на Panamera Sport Turismo. Кой ли е очаквал някога да види комби версия на Porsche. Автомобилът е доста шантав и необичаен, но въпреки това доста привлекателен за европейските вкусове.

И тук се намесва тунинг компанията Mansory, която разваля всичко това със своя изключително натрапчив и неделикатен пакет, включващ безумно ниско окачване, много карбонови елементи и излишна доза показност. На кого му е притрябвало такова комби. Вероятно на мнозина тази кола ще се хареса, но за нас е твърде... ненужна и грозна.

Снимка 344436

Източник: Motor1

Flying Huntsman 6x6 Civilian Carrier

О, да. От известно време 6-колесните офроудъри са особено популярни, особено в Дубай. И нямаше как да не станем свидетели и на такъв вариант на емблематичния Land Rover Defender 110. В оригиналния си вид това е един наистина страхотен многофункционален офроуд автомобил, който тунинг специалистите от Project Kahn са развалили, като са му сложили още един комплект гуми.

Останалото е покрито с нитове, акомпанирани от недостатъчно добра сглобка на панелите. Колко ли е трудно да развалиш перфектния джип... Доста лесно, изглежда - ако се вгледаме в стореното от Project Kahn.

Снимка 344435

Източник: Motor1

Corbellati Missile

Това е чисто и просто недомислен и налудничав концепт. Силно се съмняваме, че гигантския 9.0-литров битурбо V8 двигател с мощност 1800 к.с. ще издържи 1000 км, без да се развали. Съмняваме се и че 6-скоростната механична трансмисия няма да се разпадне при първото сериозно натискане на педала на газта до долу.

Освен това външните панели изобщо не изглеждат толкова добре сглобени, че да повярваме в това, че няма да се разпаднат при достигане на декларираната от производителя максимална скорост от 511 км/ч.

Другият проблем е свързан с покритието на купето, което изглежда като база, която се нанася под самата боя. Производителите обаче твърдят, че това е финалното покритие. Всичко това звучи много жалко, защото самата идея да се създаде спортен автомобил с ретро стилистика и модерни технологии е доста актуална. Изпълнението на Corbellati Missile обаче е по-скоро бутафорно.