Европа не обича разточителствата, когато се отнася до размера на автомобилите. И в това има логика, имайки предвид старата архитектура на голяма част от градовете. Един голям, широк и висок автомобил е не само лаком за гориво, но и труден за паркиране и маневриране в подземните гаражи и тесните улички, които изобилстват на Стария континент.

В Щатите е друго, там вкусовете са доста по-различни - магистралите са безконечни, завоите са плавни, улиците са огромни, а бензинът, дори след драстичното вдигане на цените от последните години, е доста по-евтин.

Разбира се, това не означава, че изначално трябва да отхвърляме всичко различно, само защото не попада в нечии стереотипи. Би било много повърхностно поне да не опитаме американски тип автомобил, преди да си формираме мнение за него, нали?

Снимка 403473

Източник: Infiniti

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: 3.5 HI-TECH
Работен обем: 3498 куб. см.
Мощност: 262 к.с.
Въртящ момент: 334 Нм
Ускорение: 8.4 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 190 км/ч
Среден разход: 10.7 л/100 км
Трансмисия: безстепенна вариаторна
Базова цена: 122 925 лв.

И така, пред нас се изпречи Infiniti QX60 по същия начин, по който планина препречва пътя. Води се движимо имущество, но реално е с размерите на апартамент. Всъщност е SUV с people carrier качества, понеже вътре има цели три реда изкусно покрити с дебела телешка кожа седалки. Разточителство, а? Европа има на какво да бъде научена.

Всичко в Infiniti QX60 се върти около външния вид и пространството - това, което заема отвън, и това, което предлага отвътре. В тази връзка, спокойно можем да кажем, че автомобилът е огромен. Когато сме зад волана му това понякога дразни - да кажем, когато трябва да влезем в някой тесен подземен паркинг и използваме стъкления панорамен покрив, за да се уверим, че няма да закачим вентилационната система в гаража. От друга страна обаче, приятното чувството, че сме над всички - буквално и преносно, е изключително силно застъпено.

Снимка 403472

Източник: Infiniti

Впрочем Infiniti QX60 е създаден за магистралата и за дълги преходи с любими хора. Именно по време на дълги преходи започваме да боготворим гигантските седалки и разточителното място, което колата предлага - особено на задните седалки. На третия ред с лекота могат да седнат и възрастни хора, но за предпочитане е това да остане запазена територия за по-младите. И въпреки трите реда седалки, ще остане достатъчно място и за багажа на всички.

Забавление също няма да липсва, тъй като задните два реда могат да се превърнат в умален киносалон, защото на подглавниците на предните седалки има два доста големи монитора, които се управляват с истинско пълноразмерно дистанционно.

Снимка 403479

Източник: Infiniti

Отпред всичко е стандартно за моделите на Infiniti - луксозно оборудване, мултимедийна система с голям сензорен дисплей, много кожа навсякъде и... най-големите сенници, които някога сме виждали в автомобил.

КАК СЕ КАРА

Въпреки своите размери, Infiniti QX60 не се управлява по-трудно от компактен автомобил. Напротив, в голяма част от случаите десетките асистенти, камери и радари правят живота доста по-лесен. А и когато един автомобил е голям, дизайнерите имат възможността да му сложат големи стъкла, големи огледала и големи фарове, което улеснява шофьора.

Снимка 403476

Източник: Infiniti

Някои от системите, като например тази за следене на пътната лента за движение, могат да бъдат малко досадни, но пък изключването става лесно от бутон ниско долу вляво на волана.

Това, което ние не бихме жертвали, е адаптивният круз контрол, който следи дистанцията до автомобила отпред и ускорява и намалява автоматично зад него. От нас се очаква просто да държим волана и да сме нащрек, ако се наложи да се намесим.

ЦЕНАТА НА РАЗТОЧИТЕЛСТВОТО

Съвсем разбираемо, всяко нещо си има своята цена. В случая на Infiniti QX60 не става въпрос толкова до сумата, която ще платим за самия автомобил, колкото до страничните експлоатационни разходи.

Така например, с най-възпитания стил на шофиране по магистрала, Infiniti QX60 се затруднява да запише по-нисък разход от 13 л/100 км. Имайки предвид теглото на автомобила и възможностите на неговия двигател, това не звучи стряскащо, но все пак това е най-щадящата среда, в която един автомобил може да бъде поставен, а числото на бордовия компютър никак не е малко.

Снимка 403478

Източник: Infiniti

Също така, ако този автомобил е единственият в гаража ни, животът ни в града няма да е особено приятен. Представете си кашалот да плува в олимпийски басейн - теоретично е възможно, но няма да бъде никак грациозно. А и въпросът е защо би ви било да премествате в пространството нещо с големината на гарсониера, ако не използвате квадратурата й по предназначение? Европа не одобрява това.

Може да: кара хората да се чувстват специални
Не може да: спре да бъде разточителен
Липсва му: по-нисък разход на гориво

СТРУВА ЛИ СИ

Винаги има поне две гледни точки. В случая на Infiniti QX60 това е особено валидно. Когато се замислим, че колата харчи неприлично много, веднага се сещаме, че 3.5-литровият V6 двигател с 265 к.с. е най-равномерно работещият мотор, който сме чували в последно време. Той ръмжи, без да натоварва, ускорява, без да разбираме как, скоростната кутия преминава през скоростите, без да осъзнаваме, че е там. Infiniti QX60 е способен да осигури комфорт, който досега не сме осъзнавали, че съществува.

Снимка 403475

Източник: Infiniti

Това е като да сравним малко едностайно жилище с тристаен мезонет. Да, малкият апартамент със сигурност ще е по-лесен за чистене и подреждане, със сигурност неговият данък ще е по-нисък, съвсем логично е и да е по-евтин за придобиване. Но кой от двата бихме избрали за себе си, ако парите не бяха от значение?

Снимка 403471

Източник: Infiniti

В тази връзка, ако сме били достатъчно предвидливи да проектираме къщата си в покрайнините на града с достатъчно големи гаражи, а в голяма част от времето предпочитаме да се возим, а не да шофираме, то Infiniti QX60 е точно за нас. Това е автомобил, в който не само ще се чувстваме удобно, но и ще сме уверени, че имиджът ни пред обществото е този, който винаги сме искали - на успял човек, който не се страхува да бъде различен. Пък било то и в Европа с "американска" кола.