Може би не си даваме съвсем ясна сметка колко зависи личният ни стил от марките, които избираме като потребители. Те изразяват една или друга страна от нашия характер, приобщават ни към една или друга група хора, на които искаме да приличаме. Това важи за всички марки, включително за марките на такива обикновени неща като водата.

Наистина ли има значение каква вода си купуваме, не ставаме ли жертва на рекламата? Не е ли в крайна сметка това просто вода?

Бранд мениджърите на DEVIN не мислят така. В потреблението на вода има философия, както в потреблението на всяка стока. Защото всички ние сме пазарни същества, а пазарът има свои закони, свещени като природните. Кои са трите стълба във философията на марката DEVIN?

 

Самата вода

Знаете ли откъде идва водата DEVIN? Заводът се намира в сърцето на една от най-красивите и магически планини в света - Родопите, на брега на река Девинска. Старото име на реката е Дивна, което малцина знаят, че идва от латински и значи божествена. В непосредствено съседство е ловният резерват „Извора", известен със своето разнообразие на редки животински видове.

Водата DEVIN идва от три извора. Първият е точно под завода, а вторият - на километър встрани. И двата са на дълбочина почти един километър и от тях идва минералната вода DEVIN. Третият извор е високо в планината, на цели 12 километра. До него е много трудно да се стигне по друг начин освен с високопроходими джипове. Затова почти никой не ходи там. Водата слиза долу по километрични тръби.

Това е известната на всички DEVIN-изворна - единствената бутилирана вода, която се препоръчва дори на малки бебета. Благодарение на високите технологии, единствени по рода си не само в България, но и в цяла Югоизточна Европа, водата стига от извора си, високо в планината, до вас, без да е докосната от човешка ръка. Това я прави много по-различна от водата в язовира, например.

 

Еко-политиката

Много хора избират продуктите на социално отговорни компании и марки с отношение към проблемите за опазване на околната среда, за да подкрепят усилията им и да споделят ценностите им. „Девин" АД през последните близо 10 години следва целенасочена и дългосрочна политика за екологична отговорност. От 2008 компанията започна да променя своите бутилки, за което до този момент е изхрачила 25 милиона лева.

Днес бутилките на DEVIN са олекотени, с по-късо гърло и по-малка капачка, което е спестило на природата 750 тона пластмасови отпадъци и ще продължи да спестява по още 250 това всяка година от тук нататък. Свръхмодерната технология на DEVIN оставя в природата по-малък въглероден отпечатък дори от технологиите на стъкления амбалаж. Освен това „Девин" АД е и един от основателите на организацията за оползотворяване на отпадъци от опаковки Екопак, която и в момента работи по рециклирането на битови и промишлени опаковки.

Девин АД има сертификат за опазване на околната среда ISO14001:2004. Работи и за популяризирането на здравословния и природосъобразен начин на живот чрез много CSR проекти като „Родопите в моята класна стая", „Насърчаване на здравословния и активен начин на живот в България", „Вода в голямото междучасие", „Управление на отпадъците и рециклиране на опаковките" и др.

 

Политика към потребителите

Когато съм питал хората в „Девин" АД кои са трите най-важни принципа в политиката им към потребителите, те без колебание са ми отговаряли: безкомпромисно качество, отговорност, която го гарантира, и проповядване на здравословен и екологичен начин на живот. Първото се постига от самата вода и от нейния уникален произход. Също и от модерната технология на бутилиране. Отговорността, която гарантира качеството е сертификатът по ISO22000:2005. Третото си личи най-добре от социално ангажираните проекти, които провежда компанията. А стандартите й за опазване на околната среда се гарантират от сертификата ISO14001:2004.

Последната инвестиция, която направи „Девин" АД е насочена единствено към удобството на потребителите. Тя е в размер 140 000 лева и е вложена в закупуване на инсталация, която подобрява търговския вид на водите DEVIN, за да могат да отговорят на изискванията на потребителите. Като закономерно следствие от олекотяването на бутилката, тя омеква и се намалява стабилността й при принасяне. Затова новозокупената от „Девин" АД технология повишава налягането вътре в бутилката още при нейното запечатване, така че тя става по-твърда и по-устойчива и се премахват неудобствата, причинени от намаляването на количеството пластмаса, вложено в нейното производство.

Тази новост ще бъде допълнително разяснена и върху етикетите на бутилките DEVIN през следващите месеци. Така потребителите ще могат да направят своя информиран избор и да заложат на компания, която прилага последните екологични стандарти.