Дженифър Лорънс е моделът, който художникът Джон Кърин пресъздаде. Портретът е една от четирите различни корици, поръчани от Vogue. През септември се навършват 125 години на списанието.
Картината, на която грее актрисата, е в разрез с репутацията на твореца. Той е известен с експозициите си, вдъхновени от порнографски сюжети, интерпретирани по теми на класически и модерни шедьоври.
Портретът на Лорънс обаче е мрачен и изящен. Тя е облечена в обикновена блуза и шапка на Миу Миу, като държи синьо-зелена чанта. Другите три корици ще включват снимки на Дженифър Лорънс, дело на Ани Лейбовиц, Брус Вебер и дуото Инез и Виноуд.
Това е третата поява на актрисата на корицата на Vogue. "Една от причините, поради които мисля, че Джон е добър избор за корицата, е, че модата има огромно влияние върху работата му от самото начало", казва Доди Казанджан, водещ редактор във Vogue, който често пише за изкуството.
Кърин все пак се отклонява от обичайния си метод на работа за портрета. Той обикновено не се тревожи за приликата, но за портрета на световноизвестната актриса с много добре познато лице се старае "... да изглежда като нея. Всеки знае как изглежда тя и милиони души ще открият всяка грешка."
Макар че това е първата корица на Vogue с маслена картина, списанието има дълга история и не за пръв път специално поръчва произведения на изкуството от съвременни художници.
Салвадор Дали създава четири творби за корици, променяйки познатото лого Vogue от 30-те до 70-те години на миналия век, пише artprice.bg. Джорджо де Кирико създава прекалено провокативни корици за списанието през ноември 1935 г., което тогава излъчва традиционен моден стил с намек за сюрреалистична заплаха.
Анди Уорхол, който е естествен избор за модно списание, създава портрет на Каролина Монакска за броя от декември 1983 г. на френското издание.
сн.: artprice.bg