Има части от историята, които понякога са трудни за вярване, също както има и хиляди истории за доброто и злото в човешката същност. Но едва ли има по-показателен отрязък от време в този смисъл от Втората световна война и Холокоста.
По време на ужаса на войната, някои хора успяват да превъзмогнат всичките си страхове и да демонстрират характер и ценности. Дори в редиците на нацистите е имало такива хора.
Точно един такъв човек е спасил повече от хиляда души във време, в което човешкият живот за мнозина не е значел нищо.
Със сигурност голяма част от нас са чували неговото име, благодарение и на един филм от 90-те години на миналия век - "Списъкът на Шиндлер".
Но колко от нас знаят какво е правил прототипът на главния герой - Оскар Шиндлер - преди войната? Той е бил мотоциклетен състезател и това е неговата кратка история.
Източник: Facebook / Steve and Saya
Действията на Оскар Шиндлер по времето на режима на Третия Райх му печелят признанието на целия свят, а историята му се превръща в основа за един от най-известните филми на Стивън Спилбърг.
Продукцията разказва историята на Шиндлер, който е бил собственик на германски завод за амуниции, както и на полска фабрика за емайлирани изделия по време на войната. Връзките му с германски офицер и шпионин му помагат да намери пазар за своите емайлирани съдове, доставяйки големи пратки за нуждите на германската армия. Но му позволяват и да предпази над хиляда еврейски работници от това да бъдат депортирани от Гестапо.
Източник: Facebook / Bits of Black Moon
Ранният си живот обаче Оскар Шиндлер прекарва по друг, по-"спокоен" начин. Той мечтаел да бъде мотоциклетен състезател.
Авторът и мотоциклетен историк д-р Ъруин Трагач, който бил близък приятел на Шиндлер, написал статия за страстта му към мотоциклетите, заявявайки, че по това време целият му интерес бил концентриран именно към двуколесните превозни средства.
На 17-годишна възраст Шиндлер купил своя пръв мотоциклет - Galloni с 500-кубиков двигател и само един цилиндър. Проблемът бил, че машината не била достатъчно бърза и определено не била подходяща за използване в състезания, каквито амбиции имал Шиндлер.
През 1928 г. той разменил своето Galloni за лъскаво ново Moto Guzzi SS с 250-кубиков двигател.
Липсата на опит не го спряла да вземе участие в първото си състезание - това между Бърно и Собешице. Шиндлер завършил невредим на третата позиция, след което се изправил срещу състезатели от цяла Европа във второто си състезание, този път пистово, отново в Чехия.
В част от надпреварата той се движил на петата позиция, но впоследствие комбинация от умения и късмет го извели на втората позиция.
За съжаление, това било последното състезание на Оскар Шиндлер, който се отказал от мотоциклетния спорт, заради липса на финанси.
Днес той се помни най-вече с делата си по време на войната, когато успява да спаси 1200 живота. Мотоциклетните му успехи, съвсем естествено, остават на заден план. Но нека признаем - цялата тази история на две колела допринася за характера и образа на Оскар Шиндлер, такъв какъвто го помним и от филма на Спилбърг.