Ако има туристическа тенденция, която да характеризира най-точно 2024 г., то това е свръхтуризмът. С всеки ден градовете и дестинациите, които се оплакват от прекален наплив на туристи, се увеличават.
На различни места в света се взимат различни мерки срещу това - от допълнителни такси и стимулиране на алтернативни маршрути до открити протести срещу туристите. В Япония направиха нещо средно - поставиха ограда.
През пролетта град Фуджикавагучико осъмна с дълга 20 метра ограда пред магазин от популярната местна верига Lawson. Точно зад него се издига силуета на планината Фуджи - причината паркингът му постоянно да е пълен с туристи.
Точно това накара местните власти да сложат оградата, която да скрива гледката. Миналата седмица обаче ограждението е свалено. Причината е, че се очаква тайфун, макар че от общината потвърждават пред ВВС, че няма да го връщат.
Оградата е изиграла ролята си да намали туристическия поток, в резултат на който паркингът пред магазина е осеян с боклук, а чужденците не спазват правилата за паркиране, както и социално приетите норми за поведение в Япония.
Източник: iStock
Ако обаче напливът пред Lawson отново се върне до нивата от пролетта, от общината на Фуджикавагучико са категорични, че оградата ще бъде върната. През юли 2024 г. 3.29 милиона туристи са посетили Япония, като за цялата година се очаква броят да е около 35 милиона.