В последните години автомобилните производители са в ожесточена битка кой ще създаде най-технологичния, красив и бърз хибрид или електромобил. Toyota обаче решиха да преминат на следващо ниво, защото очевидно конкуренцията на Земята не им е достатъчна.
Един от най-продаваните модели на марката е Land Cruiser. Преди дни пък японците представиха Lunar Cruiser, който няма да се движи по улици и магистрали, а по лунния пейзаж.
Автомобилният производител работи заедно с Японската космическа агенция, за да създаде роувър, който междувременно е и кемпер и осигурява всички необходими условия за живот на двама души за до 14 дни.
#Toyota is venturing to the
— Currentpak (@_currentpak) January 30, 2022
moon, developing the #Lunar
Cruiser pic.twitter.com/rND3yuLzSo
През това време те могат да обикалят повърхността на Луната и да правят различни изследвания. А един ден превозното средство може да се превърне и в място за живеене на постоянните заселници на естествения спътник на Земята. Място, където хората работят, ядат, спят и общуват в защитена среда.
Засега това ни звучи много далечно, но и от Toyota си поставят като срок да се случи през 40-те години на този век. Доста по-рано обаче, до края на това десетилетие, първият Lunar Cruiser трябва да бъде изстрелян и да се изпробва на какво е способен в условията, които Луната предлага.
Toyota is working with Japan's space agency on a vehicle to explore the lunar surface. https://t.co/mxk4RQLwaf pic.twitter.com/WlxnQ4FM2j
— Cheddar News (@cheddar) January 31, 2022
От Toyota са сключили договор и с друга компания - Gitai Japan, която да изработи роботизирана ръка за прикрепяне към роувъра, с помощта на която да се правят различни изследвания, да се взимат проби и да се поддържа теренът, предава Daily Mail.
Автомобилният производител заяви, че изпращането на тяхно превозно средство на Луната е логично продължение на дългогодишната им мисия винаги да служат на своите клиенти. Защото Toyota може да има коли почти навсякъде, но сега става дума за това "да закараме колите си до някъде, където никога не сме били", допълват от компанията.