Колите са нашите визитни картички. Те казват на околните толкова много, че понякога дори не е нужно да познаваме човека зад волана, за да добием известна представа що за типаж е. Дали се развива в сивия сектор, има ли семейство и деца, колко е заможен и т.н.
Някои автомобили са толкова добри в това да изграждат определен имидж, че дори не можем да си ги представим извън тази рамка. На всички поне веднъж ни се е случвало да съдим за човек по автомобила, който кара. И това е нещо съвсем нормално.
Volvo e една от марките, които са особено добри в това да изграждат имидж и да говорят за собствениците си. Преди години шведската марка се свързваше основно с големи и кубични комбита, които играеха ролята на алтернатива на германските модели, но впоследствие компанията се разви и започна да прави много повече от това.
В последните години свързваме колите на Volvo с улегнали, справящи се добре с живота хора, които не държат на показността, а на високото качество, безопасността и шведския стил.
Източник: Volvo
В тази връзка, ако сме фенове на колите с инстаграмски цветове и за нас различното в автомобилите се изчерпва с натрапчив външен вид, новото Volvo XC60 няма да ни допадне. То следва актуалния дизайнерски език на компанията и бихме го определили като красив автомобил по един сдържан и доста елегантен начин.
Трябва да отбележим, че новата версия на XC60 е фейслифт, а не изцяло ново поколение на модела, но въпреки това изглежда стилно и модерно.
Източник: Volvo
ПРИНЦИПИ
Изчистени линии откриваме и в интериора, където всичко се върти около 9-инчов централен дисплей. Тук той е разположен вертикално, което отличава Volvo XC60 от всички негови конкуренти.
Политиката на компанията за възможно най-малко физически бутони продължава да е актуална и тук, като в случая те се броят на пръстите на двете ръце. Както обикновено това има плюсове и минуси.
Страхотно е да разполагаме с изчистено табло, чиито линии не са нарушени от многобройни пластмасови бутони. От друга страна обаче това създава известни трудности, защото търсенето из менютата в движещ се автомобил не е най-лесното и приятно нещо.
Източник: Volvo
Добрата новина е, че интерфейсът на системата е интуитивен и за няколко дни човек свиква с логиката и бързо открива необходимата му функция. За това помага и вертикално ориентираният дисплей, който дава възможност за изобразяване на дълги менюта и ни лишава от удоволствието да скролваме надолу до безкрай.
Като недостатък може да се определи сравнително ниската позиция на дисплея, която в някои случаи ни принуждава да отклоняваме поглед от пътя. Но това би ни се наложило в много редки случаи, понеже срещу нас зад волана има доста приятен за окото дисплей, който ни осигурява достъп до цялата необходима информация - скорост, оборотомер, радиостанции, работата на активните системи за сигурност и навигацията.
В тази връзка, ако не знаем накъде отиваме, с едно натискане на бутон от волана, почти целия дисплей пред вас се запълва от карта, която ни насочва към желаната дестинация.
Източник: Volvo
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: XC60 B5 Mild Hybrid
- Работен обем: 1969 куб. см.
- Мощност: 250 (+14) к.с.
- Въртящ момент: 350 Нм
- Ускорение: 6.9 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 180 км/ч
- Среден разход: 7.5 л/100 км
- Трансмисия: 8-степенна автоматична
- Базова цена: 131 930 лв.
Останалото в интериора е пример за това какво в автомобилния свят означава думата "премиум". В XC60 ще сме заобиколени с висококачествена кожа и приятни на допир материи, ще седим в удобна седалка, а дясната ни ръка ще си почива върху класически лост на автоматичната скоростна кутия.
Последното никога няма да ни омръзне, защото ни напомня, че седим в автомобил, а не в електронен симулатор.
МЕК ХИБРИД
Освен дребни козметични нововъведения в екстериора и интериора, нови за фейслифта на Volvo XC60 са и хибридните задвижващите системи B5 и B6. Те използват 48-волтова инфраструктура и се определят като "меки хибриди".
Ние карахме по-слабата от двете версии, която разполага с 2.0-литров бензинов двигател с два турбокомпресора и мощност 250 к.с. и малък електромотор с мощност 14 к.с., който се захранва с електроенергия в режими на спиране и подпомага работата на големия двигател.
Ако пък искаме пълно хибидно задвижване, от Volvo предлагат такава Plug-in версия на модела, която се казва Recharge и може да се движи само на ток.
Източник: Volvo
Volvo XC60 се усеща като мощен джип, с който можем да покорим всяка магистрала. Хубавото тук е, че заради плавното разгръщане на въртящия момент от 350 Нм, вътре няма драма, фанфари и излишен адреналин.
Същото важи и за окачването, което обира неравностите и държи купето изправено в завой, без да компрометира пломбите в устата ни. Може би това се дължи донякъде на факта, че XC60 използва същата платформа като по-луксозния модел XC90, който е по-голям, предлага се със седем места, но е и значително по-скъп.
Източник: Volvo
С XC60 получаваме усещане за сигурност и рафинирана мощност, точно каквито очакваме от всяко Volvo. Ако пък случайно сме в друго настроение, винаги може да изберем режим Dynamic, който ще обостри сетивата на колата и тя ще стане две идеи по-нервна.
Може да превключваме и ръчно предавките на 8-степенната скоростна кутия с помощта на бутоните зад волана, което съвсем ще събуди "спортния" ни дух. Пробвахме го, хареса ни, но бързо се върнахме на режим Comfort, който според нас подхожда най-много на XC60.
Източник: Volvo
- Може да: бъде красив и сдържан
- Не може да: бъде груб и арогантен
- Липсва му: офроуд амбиция
Подхожда му да се движи и по асфалтови повърхности или най-много павета.
Да, задвижването е 4х4, при това постоянно, но истината е, че не бихме искали да излизаме извън пътя с тази кола, защото би било сравнимо с това да отидем на планински преход с официални обувки и костюм.
Което не изключва възможността да се възползваме от четирите задвижващи колела, когато трябва да изкараме колата от преспата в някой престижен ски курорт.
Източник: Volvo
Има автомобили, които просто ни придвижват, такива, от които косъмчетата на врата ни настръхват, както и коли, които са създадени, за да вършат работа. Volvo XC60 е автомобил за возене.
Автомобил, който подканва да седнем зад волана и да поемем на път, обградени от тишина и качествени материали.
Ако тишината ни дойде малко в повече, на разположение е аудио система Harmon&Kardon, с която можем да разчупим атмосферата и да подчертаем вътрешното си удовлетворение, че за околните ние сте един уравновесен, балансиран и успешен човек. Стига да можем да си позволим този имидж, разбира се. Както и колата.