Отдавна не е тайна за никого защо автомобилните производители започнаха да правят модели, които определяме като кръстоски между отделни сегменти. Конкуренцията е огромна, а борбата за всеки клиент става все по-жестока.

От друга страна ние, клиентите, искаме по възможност да застреляме три (а понякога и повече) зайци с един куршум. Купуваме си една кола и тя ни дава всичко, от което имаме нужда.

Звучи страхотно, но истината е, че в повечето случаи това е абсолютна химера. Често резултатът е автомобил, който нито е красив, нито е практичен, нито е високопроходим, нито пък събира толкова багаж, колкото ни се иска. Затова този път ще говорим за модел, който може едно нещо, но го може добре - Renault Kangoo.

Снимка 561899

Източник: Renault

Практичността е сферата, която Renault Kangoo издига до култ. Френският модел има високо купе, гигантски заден капак и отварящи се с плъзгане задни врати, като всяка една от тези черти се грижи единствено за нашето удобство. Така вътре разполагаме с просторен интериор, товарим много багаж, а достъпът до задните седалки е изключително лесен, дори в много тесни паркинги.

И въпреки че сме свикнали да наричаме такъв тип автомобили с умилителното определение "баничарки", Kangoo няма две предни седалки и метална кутия отзад за товарене на строителни материали. Ако имаме нужда, има и такава версия, разбира се, но тук ще говорим за пътническата версия, която с лекота би могла да се използва за семеен автомобил.

УДОБСТВО

Изключително удобно е да влезеш в колата си и всяко пространство за поставяне на различни вещи, което сме свикнали да виждаме във всеки автомобил, тук да е хиперболизирано.

Поставката за чаша не е просто поставка за чаша, а може да побере бутилка минерална вода от литър и половина.

Подлакътникът не е просто място, в което съхраняваме карти за достъп до различни паркинги, а може да побере термос, аптечка или каквото се сетим с подобни размери.

Над сенниците пък има цяла ниша, в която да влезе папка с документи или лаптоп, независимо дали е просто в калъф, или в цяла чанта.

Снимка 561896

Източник: Renault

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
  • Модификация: BlueHDI 12- S&S
  • Работен обем: 1499 куб. см.
  • Мощност: 120 к.с.
  • Въртящ момент: 300 Нм
  • Ускорение: 10 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 189 км/ч
  • Среден разход (WLTP): 5.0 л/100 км
  • Трансмисия: 6-степенна автоматична
  • Базова цена: 38 515 лв.

Място за съхранение на вещи има и в таблото, точно над волана, където са разположени и USB портовете за зареждане на телефона. На пръв поглед позицията им е малко странна, но реално, ако свържем телефона си с мултимедийната система на колата, достъп до него не ни е нужен - просто го включваме с кабела за зареждане и затваряме капака.

Нещо изключително хитро, което рядко се вижда в автомобилния свят, Kangoo предлага под формата на фабрична стойка за телефон. Тя може да бъде поставена отляво или отдясно на волана, универсална е и е доста стабилна.

Изпробвахме я по софийските павета и дупки и телефонът не успя да падне, което е атестат за качество. Ако пък стойката не ни харесва, с едно движение винаги можем да я махнем и приберем в жабката или в някоя от десетките други ниши.

В багажника може да натоварим на практика всичко. Хубавото е, че въпреки цивилизования, комфортен и уютен интериор, от Renault са предвидили специално гумирано покритие за товарното пространство, което да не ни е жал да изцапаме.

Така, ако случайно ни се наложи да превозим 10 торби с цимент, няма за какво да се притесняваме. След като разтоварим, може просто да забършем с влажна кърпа пода и всичко ще изглежда като ново. Истинският семеен автомобил трябва да може и това.

Снимка 561894

Източник: Renault

В ДВИЖЕНИЕ

Тестовото Kangoo, което карахме, имаше 1.5-литров турбодизелов двигател с 95 к.с. мощност. Той е най-слабият от трите, с който моделът се предлага в България, но заради приличния си въртящ момент, не се усеща като проблем.

Вероятно ако наистина натоварим колата и тръгнем към някоя планинска хижа, двигателят ще се задъха и няма да е особено приятно, но в останалото време той се справя добре.

В града е излишно да казваме, че 95 к.с. са повече от достатъчни, но ако се концентрираме в извънградски условия, където Kangoo е в свои води, впечатленията ни са, че поддържането на магистрална скорост не е никакъв проблем.

Леко неразположение двигателят усеща единствено, когато магистралата започне да се изкачва, а точно тогава някой реши да изпревари движещ се с 90 км/ч камион пред нас и ни убие скоростта.

Снимка 561900

Източник: Renault

Скоростната кутия е ръчна и има шест предавки, благодарение на което оборотомерът стои ниско, а разходът на гориво е повече от приятен - под 6 л/100 км. И като си представим колко багаж превозваме отзад, става все по-приятно.

Снимка 561895

Източник: Renault

  • Може да: бъде различен
  • Не може да: се състезава
  • Липсва му: някой друг "кон" под капака

Renault Kangoo е автомобил, с който всеки би искал да пътува. Вътре просто е много удобно и ненапрягащо, заради въздухът, който имаме над главата си и удобната позиция на седене.

А когато се наложи да сложим нещо в багажника, просто отваряме и хвърляме вътре - не подреждаме тетрис с чантите и не се молим, когато натъпчем всичко вътре, големият капак да успее да се затвори. Той ще се затвори със сигурност. И това ни гарантира лекота на съзнанието, която може да получим само от една "баничарка" като Kangoo.

Разбира се, има и минуси. За да може да носи голям товар, задното окачване e по-грубо от това, което бихме получили от семейно SUV например. Но пък по-простата му конструкция го прави по-евтино и лесно за поддръжка, което е плюс в дългосрочен план, а и тук няма и бегъл намек за "спортно усещане", каквото и да означава това.

Снимка 561893

Източник: Renault

Иначе, вътре има всичко, което модерният автомобилен свят в този ценови сегмент предлага, но без разточителството и излишния за такъв тип автомобил лукс.

Сензорен дисплей, камера за каране за заден ход, система за следене на маркировката и пътните знаци, автопилот и т.н. С други думи, семейството би се возило в комфортен, а не в лекотоварен автомобил, както по инерция бихме сметнали.

Всъщност това е най-хубавото на Renault Kangoo - че може и е много повече от това, което очакваме от него. И то защото не се прави на автомобил, който не е. Ценим много това в него.