"Идеална е за втора кола". Всеки си го е помислял поне веднъж при вида на някое кокетно, компактно автомобилче с почти анимационно излъчване. И нека не си кривим душата, ниският разход на гориво също има значение. Ние също сме си го помисляли - неведнъж, но този път заложихме на нещо по-необичайно - Honda Jazz.
Едва ли е първият градски автомобил, за който човек се сеща, но той определено има с какво да ни разсее от иначе леко скучния компактен сегмент. И не просто Jazz, а Jazz Crosstar, при това хибриден. Точно такъв покарахме за един уикенд и, честно казано, съжалихме, че не сме се сетили за него малко по-рано.
Източник: Honda
ЗАЩО
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: 1.5 Jazz e:HEV
- Работен обем: 1498 куб. см.
- Мощност: 109 к.с.
- Въртящ момент: 131 Нм
- Ускорение: 10.2 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 173 км/ч
- Среден разход на бензин: 4.5 л/100 км
- Трансмисия: CVT роботизирана
- Базова цена: 46 990 лв.
С Honda Jazz Crosstar е:HEV човек не изпитва никакво натоварване. Нито къде ще паркира, нито как ще маневрира в тесния подземен паркинг, нито колко ще му струва пътуването.
Усещането от шофирането му е безгрижно. Воланът се върти с един пръст, смартфонът се връзва със системата с два клика, а видимостта във всички посоки е страхотна, което е голям плюс за всеки градски автомобил.
Последното се дължи на големите стъкла, както и на допълнителните малки триъгълни прозорци, вградени в предните колонки. Буквално във всеки един момент знаем какво се случва около нас, което е доста полезно в градската среда, където отвсякъде дебнат опасности - ръждиви колчета, конуси, полегнали огради, нерегламентирани антипаркинг съоръжения и т.н.
Високо в двата края на таблото пък има две големи поставки за чаши, което е леко необичайно и донякъде нелепо решение, но пък никога повече няма да се чудим коя чаша е нашата. Е, има и минуси - ако нещо се разлее, то ще е върху нас или човека до нас.
Източник: Honda
Вътре няма да открием много кожа, но тя така или иначе не е много типична за този сегмент. Вместо това докосваме модерен и приятен текстил, мека пластмаса и матови повърхности, върху които не остават отпечатъци.
Като големина и вътрешно пространство, Honda Jazz Crosstar предлага достатъчно за спокойно и комфортно обитаване на интериора, без разточителство. Особеност е, че при хибридната версия, багажникът е малко по-малък, защото под дъното му е монтирана батерията.
Източник: Honda
Ако някой се чуди какво означава добавката Crosstar към името на Jazz, отговорът е очевиден. Honda се опитва да ни убеди, че това е кросоувър, но на практика ние знаем, че това е обикновен Jazz с някои по-"грубовати" черти и една идея по-високо окачване. За офроуд и дума не може да става, просто да се знае.
Източник: Honda
МАЛЪК, НО ХИБРИД
Някои хора биха казали, че няма особен смисъл от малки хибриди. Градските автомобили имат малки двигатели, което означава и нисък разход на гориво.
- МОЖЕ ДА: ни очарова
- НЕ МОЖЕ ДА: ни изуми с шумоизолация
- ЛИПСВА МУ: мощност
Защо тогава да се усложнява всичко това с допълнителен двигател, скъпа батерия и т.н.? Ами именно защото хибридите са създадени, за да владеят града.
В случая на Jazz Crosstar e:HEV малкият електродвигател осигурява допълнително ускорение и подпомага компактния бензинов мотор, като по този начин получаваме приятна динамика и доста нисък разход на гориво.
Изненадващото е, че реалният разход доста се доближава до каталожният, като ние успяхме да реализираме среден разход от около 5.5 л/100 км.
Източник: Honda
Интересното тук е, че под капака има 1.5-литров бензинов мотор, който задвижва директно колелата единствено при високи скорости. През останалото време той просто осигурява ток за двата електромотора - един по-малък, който работи като стартер и алтернатор, и втори, по-голям, който реално задвижва колата.
Дали може да се движи само на ток? Може, но символично - едва няколко километра с ниска скорост.
Източник: Honda
Извадихме Jazz от комфортната му зона и го изкарахме на магистралата, където трябва да признаем, че той повече бръмчи, отколкото върви. Особено над 100-110 км/ч.
Не го съдим за динамиката, имайки предвид, че неговата сила е в центъра на града, но наистина може би японците е трябвало да поработят малко повече по обезшумяването.
За сметка на това воланът вибрираше всеки път, когато се опитахме да изпреварим без мигач, а на дигиталното табло се изобразяваше само информацията, от която човек наистина има нужда.
Източник: Honda
Honda Jazz Crosstar e:HEV безспорно е един автомобил с дълго име, но и с интересна същност. В доста малка окомплектовка има голямо количество технологии и добра доза чар.
Всеки зад волана ще се радва на нисък разход на гориво, чудесна ергономия в интериора и приятни на допир материали, но ще трябва да преглътне липсата на мощност при високи скорости. Все неща, които са типични за перфектния втори автомобил и неговата основна мисия - да кръстосва градските улици.
YK 2000
на 07.05.2021 в 09:54:29 #1Ама как сте забравили да споменете че тази малка градска кола струва цели 55 000 лева. За 56000 човек може да си купи базов Пасат. Да не говорим за например Октавия или Голф