Много градове в цяла Европа подобряват живота на жителите си, когато става дума за намаляване на емисиите - Норвегия скоро ще стане първата страна, която ще използва само електрически превозни средства, Амстердам предприема огромни стъпки към ексклузивно използване на електрически лодки по неговите канали, като нидерландската столица, плюс 13 други града наскоро въведоха зони с нулеви емисии.

Транснистрия - европейската държава, която на практика не съществува

Eвропейската държава, която на практика не съществува

Какво знаем за Транснистрия

Сега е ред на Париж. На референдум, проведен наскоро, 66% от парижани гласуваха в подкрепа на мярка за създаване на повече зони без автомобили във френската столица.

Струва си да се отбележи, че избирателната активност беше само около 4%, но въпреки това референдумите в града през последните няколко години доведоха до прилагане на забрани. Както решението от 2023 г. за забрана на електрическите скутери, така и ходът от 2024 г. за увеличаване на таксите за паркиране за "обемисти, замърсяващи автомобили" с тегло над 1.6 тона се основаваха на публично гласуване.

Снимка 709455

Източник: iStock

И въпреки че това решение може да звучи доста драстично, то само следва тенденция към намаляване на емисиите в Париж. От 2020 г. досега са премахнати 10 000 паркоместа в града, а когато тази мярка влезе в сила, ще бъдат премахнати още 10 000. Тези нови пешеходни улици ще представляват почти 10% от улиците на града.

Норвегия - страната, в която почти 90% от новите продадени коли са електрически

Норвегия - страната, в която почти 90% от новите продадени коли са електрически

Страната е целеустремена

Това е в допълнение към 84-те километра велосипедни алеи, очертани от 2020 г. насам, и 71-процентното увеличение на използването на велосипеди от края на пандемията до 2023 г. Всички тези промени се случват при кмета Ан Идалго, според Independent. Градът е обещал да стане "100% годен за велосипеди" до 2026 г. и изглежда, че е на правилния път.

Снимка 709456

Източник: iStock

И така, точно кои улици ще бъдат пешеходни? Това зависи от парижани. Градските власти казаха, че планират да се консултират с двата милиона жители на града, за да определят точно кои улици ще станат без автомобили по тях.