Престоят в хотел по време на почивка несъмнено ни предразполага към абсолютен релакс. Но е добре да разграничаваме това чувство от усещането за неограничено разточителство. Защото и в хотелите важат определени забрани и правила, дори и неписани такива, които е добре да спазваме.
Въпросните неписани правила са по-скоро свързани навици, които показват добра лична култура и уважение към труда на служителите. Или казано по друг начин - това са неща, които самият хотелски персонал не би направил на мястото на гостите. Ето пет такива примера.
Не оставяме остатъци от храна в стаята (или в коридора)
Румсървисът е една от най-удобните услуги, от които може да се възползваме по време на престоя си в хотел. Но след като сме се нахранили, е добре да уведомим персонала, вместо просто да оставим остатъци от храна или мръсни чинии в стаята или коридора. Хем е неприятно, хем нехигиенично.

Източник: iStock
Не злоупотребяваме с използването на хотелските кърпи
Хотелите винаги разполагат с чисти кърпи, които гостите често си позволяват да използват еднократно. Но спрямо съветите за устойчивост една кърпа може да бъде използвана и повече от веднъж от един и същи човек, преди да бъде хвърлена за пране. Освен това не е прието малките кърпи да се използват от жени, за да премахват грима си. Някои хотели предлагат необходимите за целта принадлежности.
Не пускаме силна музика и не вдигаме шум
Колкото и да е приповдигнато настроението ни по време на почивка, не е уместно да пускаме силна музика, нито да вдигаме шум в стаята. Хотелите разполагат с много стаи, в голяма близост помежду си, а стените им могат да бъдат тънки. Силна музика, говор на висок тон и всякакъв друг шум може да обезпокои гостите в съседните стаи.

Източник: iStock
Не е задължително да изискваме ежедневно почистване на стаята
Разбира се, дали ще изискваме ежедневно почистване на стаята е въпрос на личен избор, но е уважително към персонала, когато се стараем да поддържаме стаята в добро състояние, особено ако престоят ни е няколко дни.
В случай че не се нуждаем от почистване, може да поставим табелката с надпис "Не безпокойте" на дръжката на вратата. Почистване през ден-два е достатъчно, ако имаме добра лична хигиена и навици, а това ще облекчи персонала и ще му позволи да работи по-старателно, за да ни е винаги комфортно и занапред.
Не оставяме бъркотия при напускане на хотела
Отново в знак на уважение към труда на хотелския персонал, не бива да напускаме стаята, оставяйки безпорядък след себе си. Естествено, никой не очаква гостите да оставят стаята безупречно чиста, но можем да улесним персонала, като се постараем всички вещи от хотелската стая да са на мястото си, пише HuffPost.