Най-популярното приложение за стриймване на музика - Spotify - e достъпно практически навсякъде. Ползваме го през телефона, телевизора, компютъра и даже в колата, чрез Android Auto, Apple CarPlay и Android Automotive.

Spotify HiFi и какво ще предложи новият абонаментен план на платформата

Spotify пак променя играта (и музиката)

Нови възможности в музикалната платформа

Меломанската част от нас са пристрастени към него и се вълнуват при появата на всяка новина, свързана с нововъведение, което ще промени начина, по който ползваме Spotify.

Едно такова нововъведение изненада Spotify общността, тъй като стана ясно, че още през януари компанията е патентовала нова технология, която ще позволи на приложението да ни предлага песни, базирайки предложенията на емоционалното ни състояние, пола ни, годините ни и дори акцента ни.

Снимка 530545

Източник: iStock

Това означава, че поне на теория, системата ще изследва гласа ни, за да прецени в какво настроение сме, какви сме по народност, както и много други фактори, за да ни предложи подходяща музика.

Съвсем естествено, всичко това поражда много притеснения, основно свързани със запазване на личното пространство и личната информация на всеки от нас. Ето защо, организацията с идеална цел Access Now обяви, че е изпратила официална молба до Spotify да се откаже от масовото използване на новата технология.

Същата цел имат и представители на музикалната индустрия, които наскоро се обединиха и изпратиха отворено писмо до Spotify с искането да се прекрати работата по проекта.

Снимка 510782

Източник: Spotify

Те обосновават искането си, като твърдят, че новата технология на практика ще манипулира емоциите на хората, ще ги дискриминира и ще нахлуе в личното им пространство, както и че ще компрометира сигурността на личните им данни.

Писмото е подписано от няколко изпълнители, които казват, че "каквото и да е използване на тази технология е недопустимо".

"Доволни сме, че понастоящем Spotify няма планове да стартира внедряването на технологията, но въпреки това се появява резонният въпрос: защо от компанията изследват възможностите за нейното използване? Призоваваме ги да заявят публично, че няма да използват, патентоват или продават подобна функционалност.", се казва в отвореното писмо.

Дакс Шепърд, Armchair Expert, Spotify и сделката, с която си осигури права върху подкаста

Spotify с поредна крачка към пълна доминация

Подкастът Armchair Expert на Дакс Шепърд става част от стрийминг платформата

Добрата новина е, че Spotify вече отговориха на всички тези притеснения, като увериха, че нямат намерение да използват технологията. Създателите на музикалното приложение подчертават, че цялата идея зад нея е да се лицензира, без да има умисъл за внедряване в публично достъпните услуги на компанията.