В момент, в който повечето автомобилни компании от години се надпреварват да поставят краен срок за производството на двигатели с вътрешно горене, BMW все още изглежда са убедени, че бензиновите и дизеловите двигатели имат още какво да дадат на клиентите.

Германският премиум производител на автомобили все още отказва да назове краен срок, като по всичко изглежда, че възнамерява да продължи разработката на двигатели с вътрешно горене с четири, шест и осем цилиндъра, пише специализираното издание Motor1.

Според наличната информация, новото поколение двигатели на BMW се очаква да се произвеждат през цялото следващо десетилетие и от тях ще се възползват основно X моделите от SUV гамата на BMW.

Снимка 633969

Източник: BMW

И докато конкурентите от Audi и Mercedes-Benz обявиха амбициозни планове за пълно преминаване към електрически модели, BMW следва различен път. В интервю за CarExpert, Франк Вебер, който е член на управителния съвет на BMW Group и отговаря за разработките на германския концерн, ясно заявява, че компанията все още няма намерение да обявява крайна дата за своите двигатели с вътрешно горене.

По думите на Вебер BMW вижда бъдеще, в което двигателите с вътрешно горене ще съществуват хармонично с електрическите двигатели, поне що се касае до следващите 10-15 години.

Снимка 633968

Източник: BMW

"Това, което виждате днес, е как овладяваме гъвкавостта на задвижването като част от нашата стратегия... клиентите не би трябвало да избират тип задвижване и едва тогава да изберат модел, който им го предлага. Напротив, смятаме, че те трябва да изберат модел, който предпочитат и едва след това да преценят с какъв двигател да бъде оборудван той. Нашето предимство се състои именно във възможността за такъв избор.", допълва Вебер.

Решението на BMW да не определя крайна дата за двигателите с вътрешно горене контрастира с преобладаващата тенденция в индустрията. Mercedes-Benz обяви намерението си да трансформира гамата си в изцяло електрическа в периода до 2030 г., в зависимост от пазарните условия.

Audi, от друга страна, планира да прекрати моделите с двигатели с вътрешно горене до 2033 г., съобразявайки се също с потребителското търсене и динамиката на регулациите.

Снимка 633970

Източник: BMW

Встрани от посветеността си на традиционните двигатели с вътрешно горене, BMW също активно следва стратегия за електрификация. Целта на баварците е до края на десетилетието поне 50 процента от продажбите им да се реализират от модели, задвижвани на ток. Този двоен подход има за цел да удовлетвори нуждите на на по-широк спектър от потребители, позволявайки им да изберат задвижването, което най-добре отговаря на техните нужди, без да правят компромис с предпочитаните от тях модели.

Което обяснява и възможността в момента клиентите да могат да си поръчат лимузината BMW Серия 7, както в изцяло електрически вариант, така и в дизелов и дори хибриден. Същото важи и за по-малката Серия 5 (на снимките).